شناسهٔ خبر: 57823251 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تکرار رتبه چهارمی هندبال زنان ایران در آسیا

تیم ملی هندبال زنان ایران در پایان مسابقات قهرمانی آسیا با قبول شکست مقابل چین در رده چهارم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال زنان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی آسیا در دیدار رده‌بندی به مصاف تیم ملی چین رفت. شاگردان اکبرآبادی در این دیدار با نتیجه ۲۴ بر ۳۹ مقابل چین شکست خوردند و در رده چهارم مسابقات قرار گرفتند. تیم ملی ایران در دوره قبل این مسابقات نیز در رده چهارم ایستاده بود.

هندبالیست‌های ایرانی در مرحله گروهی این رقابت‌ها مقابل هند با حساب ۴۳ بر ۳۵، ازبکستان با نتیجه ۳۵ بر ۳۲ و استرالیا با حساب ۴۳ بر ۱۵ به برتری رسیدند و با نتیجه ۴۱ بر ۱۱ برابر کره جنوبی شکست خوردند. تیم ملی ایران که با کسب ۶ امتیاز از مرحله گروهی به عنوان تیم دوم گروه به نیمه نهایی راه یافته بود در نیمه نهایی مقابل ژاپن به نتیجه ۱۹ بر ۴۳ شکست خورد.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، فاطمه مریخ، ملیحه یغمایی‌پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن‌نژاد، الناز یحیوی‌پور، راحله اعتمادی‌پور، محدثه شبانی، مائده عشاقی، حدیثه نوروزی، حانیه کریمی، آرزو کیانی آرا، شهرزاد نصوحی، زهرا فقیهی، ستاره رحمانیان، الناز قاسمی و آرزو محمدی ۱۹ ملی‌پوش ایران در این مسابقات بودند.

خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب‌لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند.

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ از ۳ تا ۱۳ آذر به میزبانی اینچئون کره جنوبی در حال برگزاری است. در این مسابقات ۵ سهمیه قهرمانی جهان توزیع شد که تیم‌های چین، ژاپن، کره جنوبی، ایران و قزاقستان سهمیه جهانی را کسب کردند.

تیم ملی هندبال زنان ایران با حمایت باشگاه‌ فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا شده است.

هندبالیست‌های ایرانی در دوره قبل این مسابقات که در اردن برگزار شد نیز به مقام چهارم رسیده بودند و برای اولین‌بار در تاریخ هندبال زنان ایران سهمیه جهانی گرفتند. این دومین سهمیه جهانی است که توسط تیم ملی زنان ایران کسب می‌شود.

*رده‌بندی نهایی نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی زنان آسیا:

دیدار فینال میان کره جنوبی و ژاپن ساعت ۱۰:۳۰

۳- چین

۴- ایران

۵- قزاقستان

۶- هند

۷- تایلند

۸- ازبکستان

۹- هنگ کنگ 

۱۰- استرالیا  

انتهای پیام

نظر شما