شناسهٔ خبر: 57748246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۶۸ خانوار حداقل دارای ۲ معلول شهری و روستایی در زنجان خانه دار شدند

زنجان - ایرنا -  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی تفاهم نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای کمک به تامین مسکن مددجویان و افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۶۸ خانوار حداقل دارای دو معلول در استان صاحب خانه شدند.

صاحب‌خبر -

رضا خواجه ای روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود : بعد از شناسایی خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر در صورتی که نیاز به مسکن داشته باشند، با مشارکت و همکاری سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و دفتر مشارکت‌های مردمی و حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) سرپناه مناسبی برای آنها احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد ۶۵ خانوار در خدابنده، ۳۲ خانوار در زنجان، ۲۲ خانوار در ماهنشان، ۱۶ خانوار در ایجرود، ۱۴ خانوار در طارم، ۱۱ خانوار در ابهر، چهار خانوار در سلطانیه و چهار خانوار در خرمدره در مجموع با هزینه ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات صاحب خانه شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: بر این اساس ۶۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن استان و بنیاد مستضعفان و ۲۵ میلیون تومان از سوی سازمان بهزیستی، به عنوان کمک های بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای دارای حداقل دومعلول پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های جامعه معلولان داشتن یک سرپناه است که بنیاد مسکن با همکاری سازمان ها و دستگاه های دیگر در تلاش است این معضل را برای این جامعه حل کند و امیدواریم با تداوم این طرح دیگر هیچ خانوار داری معلول، بی سرپناه نباشد.
خواجه ای به ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع مناسب سازی محیط های روستایی، اشاره و خاطر نشان کرد: مناسب سازی محیط روستا به طور ویژه مورد توجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوده و در تمامی طرح های هادی روستایی مسائل مربوط به مناسب سازی محیطی مورد بررسی قرار گرفته است.

نظر شما