شناسهٔ خبر: 57745425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

تحویل اموال مال‌باختگان پرونده کلاهبرداری در بوکان تسریع شود

مهاباد - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تحویل اموال مال‌باختگان پرونده کلاهبرداری سه هزار میلیارد ریالی در بوکان باید تسریع شود تا مال‌باختگان هر چه زودتر به اموال خود برسند و بیشتر از این متضرر نگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از انبارهایی که اموال مال‌باختگان در آنها نگهداری می‌ شد اظهار کرد: فردی که اقدام به کلاهبرداری از افراد و صاحبان مشاغل و صنوف مختلف کرده و از این طریق اموال آنان را که بیش از سه هزار میلیارد ریال است، تحصیل گرده بود دستگیر و با صدور قرار قانونی بازپرس رسیدگی کننده در حال حاضر در زندان بوکان است.

وی ادامه داد: اموال کشف شده از این کلاهبردار همگی ضبط و در پنج انبار بزرگ در بوکان نگهداری می‌شود که مشتمل بر انواع کالاها و اموال است.

عتباتی با بیان اینکه این شخص با شگردهای خاص با صحنه سازی‌های متنوع و گوناگون اقدام به کلاهبرداری در سطح وسیع و گسترده می‌کرد، افزود: با تلاش‌های قضایی، اطلاعاتی، انتظامی قسمت اعظمی از این اموال در اختیار دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین قضایی همراه در ادامه سفر یک روزه کاری خود به حوزه قضایی بوکان از زندان این شهرستان نیز بازدید کردند.
وی در این بازدید ضمن حضور در بندهای مختلف زندان با زندانیان دیدار و درخواست‌های آنان را مورد بررسی قرار داده و در مورد هر یک دستورهای لازم را صادر کردند.

شرکت در مراسم معنوی قرائت قرآن کریم و تواشیح خوانی مددجویان زندان بوکان و تاکید بر توسل به قرآن و استفاده از مفاهیم آن برای خود سازی و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی زندانیان این زندان از دیگر برنامه‌های عتباتی در این بازدید بود.

تحویل اموال مال‌باختگان پرونده کلاهبرداری در بوکان تسریع شودتحویل اموال مال‌باختگان پرونده کلاهبرداری در بوکان تسریع شود

تحویل اموال مال‌باختگان پرونده کلاهبرداری در بوکان تسریع شود

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به عزم قوه قضایی برای اشتغال زندانیان گفت: زندان بوکان به عنوان پایلوت اشتغال زندانیان در کشور عملکرد موفقی در این راستا داشته است.

عتباتی در بازدید از زندان بوکان اظهار کرد: برای بیش از ۸۷ درصد زندانیان واحد شرایط زندان بوکان شرایط ایجاد اشتغال فراهم شده و هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه مددجویان زندان بوکان در بخش سفال‌گری، نقطه کوبی، خیاطی، قالیبافی و هنرهای تجسمی اشتغال دارند، افزود: مددجویان توسط سازمان جهاد کشاروزی، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در طول سال ۳۰ دوره آموزشی در زندان شهرستان بوکان اجرا و شرایط لازم برای توانمند سازی ممدجویان فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از سه هزار و ۵۰۹ نفر از زندانیان در واحدهای اقتصادی و تولیدی استان مشغول به کار هستند.

تحویل اموال مال‌باختگان پرونده بزرگ کلاهبرداری در بوکان تسریع شود
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در ششمین برنامه کاری خود در سفر به جنوب استان و در مسیر بازگشت از حوزه قضایی بوکان از کارخانه قند میاندوآب نیز بازدید کردند.

وی در این بازدید از قسمت‌های مختلف این واحد تولیدی که بیش از یک هزار نفر در آن مشغول به کار هستند با توضیحات مدیرعامل در جریان کیفیت و روند تولید قند و شکر در این کارخانه قرار گرفت.

عتباتی با ابراز خرسندی از ایجاد ظرفیت بسیار خوب اشتغالی که کارخانه قند میاندوآب در منطقه ایجاد کرده بر حمایت قضایی از واحدهای تولیدی از سوی دستگاه قضایی استان تاکید کرد و افزود: ریشه بسیاری از بزه‌های ارتکابی مشکلات معیشتی و بیکاری است و با ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی از وقوع بسیاری جرایم پیشگیری خواهد شد بر همین اساس دستگاه قضایی استان در عمل به فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین پیشقدم است.

تحویل اموال مال‌باختگان پرونده بزرگ کلاهبرداری در بوکان تسریع شود

در این بازدید مدیرعامل کارخانه قند میاندوآب ضمن ارائه توضیحات مفصل از روند تولید، حمایت‌های قضایی را در جهت تداوم و پایداری تولید در کارخانه خواستار شد.

کارخانه قند میاندوآب در سال ۱۳۱۵ با ظرفیت جذب ۳۵۰ تُن چغندر در روز تاسیس شد و در سال ۱۳۹۴ ظرفیت آن به یک هزار و ۸۰۰ تُن ارتقا پیدا کرد اما این کارخانه اکنون با ظرفیت جذب سه هزار و ۲۰۰ تُن در روز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کارخانه‌های قند آذربایجان‌غربی و کشور فعالیت دارد.

نظر شما