شناسهٔ خبر: 57728967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

انگلیس برای غلبه بر اعتصابات از نیروهای ارتش استفاده می‌کند

انگلیس قرار است برای غلبه بر اعتصابات و تامین نیروی درمانی و رانندگان آمبولانس در این کشور، از نیروهای ارتش استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بی بی سی، در پی نزدیک شدن به موعد آغاز اعتصابات گسترده و فراگیر ۱۰ هزار نیروی درمانی و رانندگان آمبولانس در انگلیس، لندن تهدید کرد که برای جبران کمبود این کارمندان در تلاش است تا از نیروهای ارتش استفاده کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دولت انگلیس امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در صدد است تا در صورت بروز کمبود در نیروهای درمانی و رانندگان آمبولانس از نظامیان ارتشی استفاده کند.

این در حالیست که در روزها و هفته های گذشته متصدیان و رانندگان آمبولانس در اعتراض به وضعیت حقوق و معیشت خود دست به اعتصاب زده اند.

قرار است برای جبران خسارت ناشی از اعتصاب کارگران سلامت از یک هزار و ۲۰۰ نظامی ارتش استفاده شود.

نیروهای درمانی و رانندگان آمبولانس در انگلیس قرار است ۲۱ و ۲۸ ماه جاری و در آستانه آغاز تعطیلات سال نو میلادی اعتصابات گسترده ای را در اعتراض به دستمزدهای پایین خود در برابر افزایش فزاینده هزینه های زندگی خود برگزار کنند.

در همین ارتباط، هزاران نفر از کارکنان اداره پست انگلیس هم چندی پیش و در آستانه تعطیلات سال نو میلادی اعتصاب گسترده ای را برگزار کردند.

اعتصاب کنندگان خواستار دریافت دستمزدهای بالاتر در میان افزایش بی سابقه قیمت‌ها در کشورشان شدند.

در همین رابطه، سخنگوی ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پیشتر در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: این اعتصابات مکرر موجب آشفتگی برای همه از جمله کارکنان نظامی خواهد شد که مجبورند اعلام آماده باش کنند و برخی ماموریت های حیاتی در کشور را برعهده گیرند.

وی همچنین افزود که مذاکراتی با وزارت دفاع در حال انجام است تا نظامیان جایگزین افرادی شوند که در بخش آمبولانس های امداد دست به اعتصاب زده اند آن هم در شرایطی که نظام بهداشت عمومی به ویژه در بخش های اورژانس دچار بحران بی سابقه ای شده است.

مقامات انگلیس همچنین گفتند که در حال آموزش دو هزار نظامی برای پشتیبانی از گارد مرزی هستند.

نظر شما