شناسهٔ خبر: 57691588 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

فقط 2 سال تا پایان فیلترینگ و محدودیت های اینترنت در جهان فاصله داریم

صاحب‌خبر -

دسترسی به اینترنت ماهواره ای از طریق گوشی ظاهرا دیگر رویا نیست و حالا استارلینک قرار است پایان فیلترینگ و محدودیت های اینترنت در جهان رقم بزند.

از زمانی که اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک در دسترس عموم مردم قرار گرفت تا به‌امروز، گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص عرضه اینترنت ماهواره ای روی گوشی شده است. برخی معتقدند اتصال به استارلینک بدون داشتن تجهیزات سخت افزاری غیر ممکن است و عده‌ای نیز بر این باورند که اگر ایلان ماسک و کمپانی‌های تولیدکننده موبایل بخواهند، این ایده عملی است.

پایان فیلترینگ و محدودیت های اینترنت در جهان با استارلینک؟

به‌هر حال به‌تازگی موسس اسپیس ایکس طی ارسال نامه‌ای به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا درخواست کرده تا برخی از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک مجهز به سخت افزار اتصال مستقیم به شبکه موبایل شوند. به عبارت دیگر با رخ دادن چنین اتفاقی کاربران موبایلی قادر خواهند بود بدون نیاز به سخت افزار خاص این شرکت از اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای استفاده کنند.

پایان فیلترینگ و محدودیت های اینترنت در جهان پایان فیلترینگ و محدودیت های اینترنت در جهان

به‌همین خاطر است که این شرکت به‌تازگی مجوز افزایش تعداد ماهواره‌های خود در مدار زمین را دریافت کرده و امیدوار است با کمک و همکاری تی موبایل (T-Mobile) بتواند اینترنت استارلینک را در دسترس تمامی کاربران جهان قرار دهد. به‌گزارش برخی منابع خبری این اینترنت تا سال 2024 طول خواهد کشید.

دریافت اینترنت ماهواره ای با موبایل تا 2024

همان‌طور که گفتیم شرکت اسپیس ایکس تا به‌امروز نزدیک به 3 هزار و 500 ماهواره استارلینک خود را به مدار زمین پرتاب کرده و توانسته به‌کمک تجهیزات سخت افزاری نه‌چندان ارزان خود، اینترنت ماهواره ای و پرسرعت را در اختیار عموم کاربران قرار دهد. با این حال به‌تازگی ماسک به اف‌سی‌سی آمریکا نامه زده و ظاهرا مجوز پرتاب 7 هزار و 500 ماهواره دیگر را دریافت نموده است.

اسپیس ایکس به کاربران این نوید را داده که به‌زودی با راه‌اندازی ماهواره‌های مجهز به سخت افزار جدید بتواند با سرعت 18.3 مگابیت بر ثانیه، خدماتی نظیر پیام صوتی، پیام‌رسانی و وبگردی اولیه را در اختیار آنها قرار دهد. این ماهواره‌ها نسل دومی هستند و اگر همه چیز به درستی پیش برود، امیدواریم تا سال 2024 بتوانیم از اینترنت ماهواره ای در گوشی های هوشمند خود بهره‌مند شویم.

پایان فیلترینگ و محدودیت های اینترنت در جهان پایان فیلترینگ و محدودیت های اینترنت در جهان

از جمله اهداف اولیه اسپیس ایکس برای توسعه استارلینک، پوشش اینترنت مناطق محروم و دورافتاده در سرتاسر جهان است. تا همین چند ماه پیش نزدیک به 500 هزار مشترک از تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای آقای ماسک استفاده کرده‌اند و حالا وی در اندیشه افزایش تعداد مشترکان خود به هر طریقی است.

می‌دانیم که هم‌اکنون برای دسترسی به استارلینک باید هزینه زیادی متقبل شد و تجهیزات مخصوص آن را خریداری کرد. با این اوصاف استارلینک وعده داده تا یک سال دیگر این فناوری مفید و ضروری برای تمام جهانیان را در دسترس‌تر و ارزان‌تر ارائه دهد. آیا استارلینک به داد مردم می‌رسد؟

نظر شما