شناسهٔ خبر: 57576571 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جام جهانی کشتی آمریکا؛

آقاجانی: آزادکاران ملی‌پوش شرایط مطلوبی دارند

علیرضا هنرمنش

پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۲۲ امشب (شنبه) به میزبانی آمریکا آغاز می‌شود که تیم کشورمان باید ابتدا به مصاف تیم ژاپن و سپس تیم منتخب جهان برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آذرماه در آیووا آمریکا برگزار می‌شود. در این مسابقات ۶ تیم ایران، آمریکا، ژاپن، گرجستان، مغولستان و منتخب جهان حضور دارند که در دو گروه ۳ تیمی با هم به رقابت می‌پردازند و تیم‌های اول هر گروه به دیدار فینال و تیم‌های دوم نیز راهی دیدار رده بندی می‌شوند.

شاگردان پژمان درستکار شب گذشته پس از برگزاری آخرین تمرین خود از آمادگی مطلوبی برای حضور در این مسابقات برخوردارند و باید در نخستین دیدار خود در ساعت ۲۱:۳۰ امشب به مصاف ژاپن بروند. مصاف بعدی تیم ایران ساعت ۵:۳۰ صبح فردا (یکشنبه) مقابل تیم منتخب جهان مسابقه خواهد بود.

در همین راستا مصطفی آقاجانی مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در حاشیه تمرینات این تیم در محل برگزاری این مسابقات گفت: شرایط نسبتاً خوبی داریم، چون کشتی گیران در مسابقات لیگ شرکت کرده بودند و در سطحی از آمادگی بودند در اردوی تیم ملی وضعیت خوبی را دنبال کردند و هم اکنون آماده هستند به نحو شایسته در مسابقات کشتی بگیرند.

وی با بیان اینکه در جام جهانی تیم دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود، گفت: تیم ژاپن همیشه سبک وزن‌های خوبی داشته است، تیم منتخب جهان هم حتماً بسیار قوی خواهد بود اما ما برای رسیدن به فینال برنامه داریم.

آقاجانی خاطرنشان کرد: دوست داریم کشتی گیران ما در جام جهانی را محک بزنیم. در مصاف با آمریکا در چند وزن از نفرات اصلی استفاده می‌کنیم، البته آزادکاران دوم تیم هم فاصله زیادی با نفرات اول ندارند. در مجموع هدف ما بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ است.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی
۶۱ کیلوگرم: ابراهیم الهی
۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد - محمدرضا باقری
۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی - علی اکبر فضلی
٧٤ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور
٧٩ کیلوگرم: محمد نخودی - علی سوادکوهی
٨٦ کیلوگرم: علیرضا کریمی
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور، امیرحسین فیروزپور
٩٧ کیلوگرم: امیرعلی آذرپیرا
۱۲۵ کیلوگرم: امیررضا معصومی
سرمربی: پژمان درستکار
مربیان: احسان امینی، مصطفی آقاجانی، اباذر اسلامی

نظر شما