شناسهٔ خبر: 57575678 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ارسال آثار به رویداد ادبی «خون نگاشت» تا ۳۰ آذر تمدید شد

فراخوان خون نگاشت از هشتم آبان در کشور اعلام شد و تاکنون با استقبال خوبی از طرف نسل جوان و نوقلمان همراه بوده است. در این باره با لیلا محمدی دبیر مجموعه بنا (بانوان نویسنده انقلاب اسلامی) و دبیر فراخوان «خون نگاشت» به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، فراخوان خون نگاشت از هشتم آبان در کشور اعلام شد و تاکنون با استقبال خوبی از طرف نسل جوان و نوقلمان همراه بوده است. در این باره با لیلا محمدی دبیر مجموعه بنا (بانوان نویسنده انقلاب اسلامی) و دبیر فراخوان «خون نگاشت» به گفت‌وگو نشستیم که ماحصل را می‌خوانید.

فراخوان عمومی برای جهاد تبیین درباره شهدای اغتشاشات و شاهچراغ

لیلا محمدی دبیر مجموعه بنا (بانوان نویسنده انقلاب اسلامی ) و دبیر فراخوان ادبی خون نگاشت در خصوص علت برگزاری فراخوان ادبی «خون نگاشت» با محوریت شهدای اغتشاشات و حرم شاهچراغ گفت: بعد از اغتشاشات و فضایی که بر جامعه حاکم شد، به‌خصوص با حمله تروریستی شاهچراغ و شهدای امنیت در زمان اغتشاشات، ما در  مجموعه بنا (بانوان نویسنده انقلاب اسلامی) که متشکل از ۱۱۰ بانوی نویسنده انقلابی از سراسر کشور است، احساس کردیم می‌توانیم به سهم خودمان در جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنیم. جهادی که رهبری بارها به آن تأکید داشته و دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیامشان برای حادثه تروریستی شاهچراغ عنوان کردند: «فعالان عرصه‌ فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ای باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنایی و بی‌احترامی روا می‌دارد.» همین فرمایش رهبری عزم ما را راسخ‌تر کرد تا به نوبه خود قدمی برداریم. سلاح ما هنرمان بود. اما برای اینکه این جهاد تبیین، عمومیت داشته باشد، پیشنهاد فراخوان عمومی را دادیم که با استقبال خوبی همراه شد.

داوری رویداد ادبی خون نگاشت چگونه است؟

محمدی با اشاره به نحوه گزینش آثار ارسال شده به دبیرخانه این فراخوان ادبی اظهار داشت: در فراخوان خون نگاشت، صرفاً به دریافت و داوری اثر توجه نشده است چرا که اساس کار مردمی و جهادی است و همه همدلانه کنار هم بودند تا به رشد نویسندگان و آثار کمک کنند. آثار دریافتی ابتدا از سوی دو نویسنده بررسی می‌شود تا نکات، ایده‌ها و اشکالات کار به نویسنده‌ها که اغلب جوان و نوقلم هستند، منتقل شود.

وی در ادامه افزود: این رفت و برگشت‌ها و حضور کارشناسان در کنار نویسندگان نو قلم، حکم کارگاه را داشته و در رشد نویسندگی شرکت‌کنندگان کمک کننده است. همه در تلاش هستند تا با همراهی و همدلی، اثری شایسته تولید شود. همین روند به شناسایی و رشد استعدادها نیز کمک می‌کند. در نهایت آثاری که حائز شرایط اولیه هستند، برای ارزیابی نهایی به داوران سپرده می‌شود.

تمدید مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذرماه

محمدی تصریح کرد: داوران آثار را ارزیابی و داستان‌های مورد تأیید را برای چاپ در کتاب گزینش می‌کنند. رحیم مخدومی، فائضه غفار حدادی، مریم عرفانیان نوروز زاده داوران مرحله نهایی هستند و خروجی نهایی کار در قالب کتاب منتشر خواهد شد. البته در این مدت چند تولید رسانه‌ای برای فضای مجازی مثل داستانک و پادکست نیز منتشر شده است.

دبیر فراخوان ادبی خون نگاشت در خصوص تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این فراخوان ادبی گفت: استقبال خوبی از این فراخوان صورت گرفته است و چند صد اثر تاکنون ارسال شده است. با توجه به استقبال خوب نویسندگان، مهلت ارسال اثر به این فراخوان ادبی تا ۳۰ آذرماه تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس ایمیل m.bana۱۴۰۱@gmail.com  و یا در پیام‌رسان‌های بله و ایتا به نشانی bana۱۴۰۱@ ارسال کنند.

نظر شما