شناسهٔ خبر: 57575608 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

گزارش آنا از جدیدترین تکنولوژی با کمک شرکت ایرانی

خداحافظی ورزشکاران با آلودگی هوا با کمک ماسک الکترونیکی +تصاویر

یک شرکت ایرانی با تولید دستگاه خالص کننده هوا توانسته مشکل ورزشکاران را در هوای آلوده حل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، محیط پیرامون زندگی ما هر روز به دلیل گسترش فعالیت‌های صنعتی و آثار جانبی منفی ناشی از آن بیش از پیش دچار آلودگی‌های هوا، افزایش دود آلاینده‌ها و ذرات معلق، پراکندگی ریزگرد‌ها و همچنین افزایش میکروارگانیسم‌های بیماریزا مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها شده است که این موضوع جنبه‌های گوناگون زندگی و فعالیت‌های انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده و عوارض جبران ناپذیری را به دنبال آورده است.

 گسترش تکنولوژی به انسان‌ها کمک می‌کند تا در جهت رفع مشکلات خود قدم بردارند. یکی از شرکت‌هایی که برای رفع این مشکل اقدام به تولید محصول خالص کننده هوا کرده است شرکتی تحت عنوان پرگاس دیار است.

خبرنگار ورزشی آنا در گفت و گو با شاهرخ شجری مدیرعامل این شرکت  در مورد فعالیت این محصول و چگونگی استفاده آن در ورزش به این موضوع پرداخته که در زیر می خوانید:

**تاریخچه محصول

خالص کننده هوا یا محافظ یونی یا اصطلاحا ماسک الکترونیکی، که این فناوری حدود ۳۰ سال پیش در ناسا اختراع شده است و طی همکاری با شرکتی تحت عنوان آویچه به تولید رسیده است. شرکت پرگاس دیار هم اکنون نمایندگی انحصاری آویچه در ایران است.
شرکت پرگاس دیار یک شرکت بین المللی است که در چند رشته فعالیت دارد یکی از این رشته‌ها یونی گارد یا محافظ یونی است.

***یون منفی و یون مثبت

یون‌های منفی در طبیعت به وفور وجود دارند؛ شما هنگامی که به کوهستان، سواحل دریا و جنگل می روید یا حتی حس خوبی که بعد از بارندگی دریافت می کنید این حس خوب و نشاط و شادابی تحت تاثیر یون منفی است که موجب کاهش هورمون سروتونین در خون می‌شود.

در واقع این یون‌های منفی اتم‌های اکسیژن هستند با یک الکترون اضافه که به ما کمک می‌کنند احساس بهتری داشته باشیم.

در مقابل، یون‌های مثبت شامل انواع میکرو ارگانیسم‌های بیماری زا مانند ویروس ها، باکتری ها، گرد و غبار، ریزگزد ها، دود و انواع آلاینده ها، گاز‌های سمی، گرده‌های آلرژی زا، پرز حیوانات خانگی، اشعه تلویزیون، کامپیوتر و موبایل و حتی بو‌های نامطبوع می‌شوند.

**تاییدیه‌ها

  LTS، SGS این خالص کننده هوا دارای چندین تاییدیه از موسسات بین المللی از جمله اتحادیه اروپا. 
سازمان غذا و داروی امریکا و همچنین موسسات داخلی مثل ازمایشگاه‌های ویروس شناسی مرجع دانشگاه تهران است.

**نحوه استفاده
همانطور که پیش‌تر اشاره شد این محصولات دارای انواع مختلفی هستند یک مدل آن مدل گردنی است که ورزشکاران می‌توانند آن را دور گردن خود بیندازند و تا یک متر مکعب اطراف آن‌ها از آلودگی‌ها حفظ شود.
همچنین آن‌ها می‌توانند این دستگاه را به وسیله چسب‌های مخصوص به بازوی خود متصل کرده و به فعالیت ورزشی خود بپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما