شناسهٔ خبر: 57574876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

کشف ۹۰ درصد تریاک جهان توسط ایران| مبادله سند میان ایران و سازمان ملل برای پیشگیری و مقابله با متافتامین‌ها

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس گزارش رسمی سازمان ملل، ایران رتبه اول کشفیات را در دنیا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، اسکندر مؤمنی در پاسخ به این سوال که ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکنون چه قرارداد‌هایی را برای مقابله با این ماده افیون با کشور‌های دیگر و سازمان‌های بین المللی انجام داده است؟؛ اظهار کرد: دیپلماسی بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر جایگاه رفیعی دارد و در همین جهت با بسیاری از کشور‌ها از جمله بلغارستان، رومانی و ... اسناد و تفاهم نامه‌هایی را برای مبارزه با مواد مخدر منعقد کردیم.

وی افزود: همچنین در سال جاری با دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل هم سندی را برای پیشگیری و مقابله با متافتامین‌ها و مواد مخدر صنعتی که روبه افزایش است مبادله کردیم و ما الان با یک جریانی مواجهه هستیم که پیش‌ساز‌ها از کشور‌های اروپایی به افغانستان می‌آیند و به مواد مخدر صنعتی تبدیل می‌شوند و مجدد برمی گردند و به تمام دنیا صادر می‌شوند.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: یک سند کشوری هم در همین رابطه مهیا شده است و این نیز با سازمان ملل مبادله می‌شود و در حوزه برنامه کشوری هم به این مهم توجه خاصی خواهد شد.

مومنی به کشفیات مواد مخدر از سوی کشورمان اشاره کرد و گفت: براساس گزارش رسمی سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران رتبه اول کشفیات را در دنیا دارد و در واقع بیش از ۹۰ درصد کشفیات تریاک جهان، حدود ۵۰ درصد مورفین جهان و همچنین حدود ۲۷ درصد هروئین جهان به تنهایی مربوط به ایران است.

نظر شما