شناسهٔ خبر: 57574870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کاشان:

ایستگاه‌های ورزشی در کاشان نیازمند توسعه است

جلال جلیلی

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: ترویج فرهنگ ورزش و تحرک یکی از مأموریت‌های این سازمان است که می‌توان با توسعه ایستگاه‌های ورزشی در سطح شهر به آن جامعه عمل پوشاند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ورزش، یک اصل مهم در زندگی روزمره انسان است و با هدف حفظ سلامت شهروندان، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی سازمان، توسعه و ترویج ورزش همگانی است.

وی افزود: فعالیت ۲۷ ایستگاه صبحگاهی و شامگاهی ویژه بانوان و آقایان در مکان‌های ورزشی سطح شهر مورد حمایت شهرداری کاشان است و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های اجرایی، شاهد فعالیت هر چه بیشتر شهروندان در این ایستگاه‌ها و گسترش ورزش همگانی در جامعه باشیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تأکید کرد: حضور ورزشکاران در ایستگاه‌های ورزشی، نقش اثرگذاری در تشویق سایر شهروندان به انجام ورزش دارد و در این راه به کمک خیران ورزشی و نهادهایی همچون اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و پایگاه‌های بسیج این امر عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

فرجی گفت: برنامه سازمان بر این اساس است که سبک زندگی سالم برای مردم ساده‌تر شود، بنابراین مکان‌های نزدیک به خانه‌ها و محل کار افراد برای فعالیت‌های ورزشی تعریف شده تا فعالیت‌های فیزیکی با سبک زندگی مردم ترکیب شود.

وی افزود: تعدادی از متخصصان ورزش و سلامت برای آموزش و ارائه برنامه به مردم در ایستگاه‌های ورزشی فعالیت می‌کنند تا دانش فنی خود را به شهروندان انتقال داده و برای آنها برنامه‌های تمرینی بچینند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تصریح کرد: قرار دادن دستگاه‌های مخصوص در پارک‌ها برای ایجاد شرایط مناسب ورزشی از جمله فعالیت‌هایی است که باعث تشویق مردم به انجام ورزش‌ها و تمرینات شهری می‌شود و از طرفی باعث ایجاد فضای دوستانه و پاتوق‌های خوبی برای سالمندان و جوانان در پارک‌ها می‌شود.

فرجی تأکید کرد: پزشکان و متخصصان بر این باور هستند که شهروندان و به ویژه سالمندان اگر یک برنامه ورزشی مداوم داشته باشند با کاهش عوارض ناشی از افزایش سن از جمله کاهش انواع بیماری‌ها روبرو خواهند بود.

انتهای پیام

نظر شما