شناسهٔ خبر: 57574866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تحلیلگر مسائل سیاسی:

فحاشی در محیط علم افتراق ایجاد می‌کند

سلیمی نمین گفت: فحاشی در محیط علم افتراق ایجاد می‌کند که این مطالبه دانشجویان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس عباس سلیمی‌نمین صبح امروز شنبه 19 آذرماه در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با موضوع «دانشجوی دیروز و دانشجوی امروز در رویدادها» که از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، گفت: امروز و طی یکی دو ماه اخیر مطالبه ای مطرح می شود که باعث شرمندگی است، عده ای از دانشجویان مطالبه شان اینست که سلف سرویس دختران و پسران یکی باشد. این مطالبه حداکثری دانشجویان هم نیست. در این شرایط در حالی که دانشجویان می توانند مطالبه به حق داشته باشند و دانشجویان را در میان ملت عزیز کند، مطالبه‌ای مطرح می‌شود که در میان دانشجویان هم قابل هضم نیست.

وی با بیان این مطلب که طرح این‌گونه مسایل، مطالبات را تنزل می دهد و پیوند با جامعه که هیچ، با جامعه دانشجویی هم نمی تواند پیوند داشته باشد، خاطرنشان کرد: جامعه ما هر زمانی که توانست قدرت ملی را شکل دهد روی اشتراکات حداکثری کار کرده و منشا اثر بوده است. دانشجویان هر زمانی که خواستند گامی برای مردم بردارند روی اشتراکات حداکثری کار کردند. البته بدخواهان ملت ایران روی این اشتراکات کار نمی کنند بلکه برای از بین بردن اشتراکات کار کرده و افتراق ایجاد می کنند.

سلیمی نمین با اشاره به اینکه برخی حرکت‌ها افتراق ایجاد می کند و برخی دیگر اشتراک، تصریح کرد: فحاشی در محیط علم افتراق ایجاد می کند که این مطالبه دانشجویان نیست، پس چرا برخی دانشجویان چنین حرکتی انجام دادند؟ اینجا می توان فهمید که در چه حوزه ای وارد شده اید در حوزه منافع ملت یا منافع ضد ملت. دانشجویی که در دانشگاه فحش‌های رکیک می دهد تا دانشجویان دیگر را تهییج کند که در دانشگاه درگیری فیزیکی ایجاد شود، وارد حوزه دشمن شده یا حوزه ملت؟ چرا این را نمی فهمد؟ چون هیجانات را بر او حاکم کرده اند.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه شناختی مشکل جدی داریم، خطاب به دانشجویان ادامه داد: روز دانشجو را روزی قرار دهید که فکر کنید، شما حق انتخاب دارید و می توانید شأن خود را ارتقا دهید و بعد ابزار لازم را پیدا کنید و در آینده برای اینکه در جایگاه حساس قرار گیرید بینش سیاسی پیدا کنید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: مسئولان دانشگاه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند چراکه طی این سال‌ها کم‌کاری‌های اساسی صورت گرفت و این کم کاری‌ها باعث شده که احساسات تربیت نشوند، به تعقل تبدیل نشود و رشد یافته نشوند.

سلیمی نمین تاکید کرد: برخی مسایلی که در دانشگاه‌ها طی دو ماهه اخیر مطرح شد حرف های به حقی بود که مسئولان دانشگاه‌ها باید به آنها توجه داشته باشند، برخی مطالبات بسیار نازل بوده و اینقدر فرو کاهند بوده که آدم شرم می کند. اما باید مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها سعه صدر داشته باشند که حتی اگر دانشجویی با زبان نرم هم حرف درستی را نزد و تند بود، تحمل داشته باشند اما دانشجویان هم باید در مسیر مسایل حداکثری جامعه حرکت کنند تا همچون گذشته پیش‌قراول باشند.

وی با بیان اینکه شعار "زن زندگی آزادی" اگر شعار خود دانشجویان بود، محترم بود اما این شعار دنباله روی از جریان دیگری بود و کپی برداری شد، اظهار کرد: آیا در مورد زنان جفا صورت نمی گیرد؟ بله حتما همین طور است، سال‌ها نسبت به بانوان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد توهین روا داشته می شد و ورود به دانشگاه آزاد بدون چادر ممنوع بود و خیلی از آقایان و خانم ها سکوت می کردند، آیا این مساله و قانون منشأ دینی داشت؟ کسی هست که حجاب روسری و مانتو را به رسمیت نشناسد؟

وی در ادامه با ابراز این عقیده که کشته شدن جوانان کشور طی دو ماه اخیر هزینه تعرض دشمن در بین ماست، خاطرنشان کرد: آنچه در دانشگاه شریف صورت گرفت اعتراض نیست بلکه یک بی منطقی در دانشگاه بود. برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی کشور فحاشی در دانشگاه باب شده و این اعتراض نیست. اگر دانشگاه شریف می خواهد مساله‌ای را حل کند باید منطقی داشته باشد که دانشجویان و ملت را همراه خود کند. اسم این را که موجب فحاشی می شود را می توان عقده‌های فرو خفته گذاشت.

سلیمی نمین تصریح کرد: ما بعنوان فرزندان این مرز و بوم تنها کسانی هستیم که می توانیم خیر کشور را دنبال کنیم اما باید هوشمند باشیم که به نام دنبال کردن خیر در میدان دشمن بازی نکنیم. باید دریابیم که چه کشورهای در ایران تهدید بودند و چه کشورهایی برای ما فرصت بودند.

وی بیان کرد: اینکه فراخوان و شعارها را در شبکه‌هایی که توسط صهیونیست‌ها اداره می شوند، داده شود مطالبه نیست. این جاهایی که شعار می دهند و فراخوان، به هیچ وجه مطابق با مطالبات جامعه ما نیستند و برای تعالی جامعه ما گام بر نمی دارند و شأن و منزلتی در بین دانشجویان ایجاد نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما