شناسهٔ خبر: 57574864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

بازنگری طرح هادی ۱۲۶ روستا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در طول یک سال گذشته

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در طول یک سال گذشته طرح هادی ۱۲۶ با هدف فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها بازنگری شده است، اظهار داشت: برای بازنگری طرح هادی این روستاها ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

فراهم‌کردن زمینه توسعه، رفع محرومیت و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها بازنگری شده است، اظهار داشت: برای بازنگری طرح هادی این روستاها ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بازنگری طرح هادی ۱۲۶ روستا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در طول یک سال گذشته

وی ادامه داد: بازنگری طرح هادی یک مطالبه ملی محسوب می‌شود و در بیشتر روستاها  این خواسته بر اساس نیاز و در برخی مواقع الحاق اراضی افراد به محدوده بافت برای انجام ساخت و ساز انجام می شود .

وی با بیان اینکه، طرح های هادی روستایی با هدف صیانت از اراضی ملی و با تعیین محدوده و حریم روستاها، کاهش آسیب پذیری ناشی از سوانح طبیعی، گسترش اقدامات مشارکت جویی روستاییان و شناسایی ظرفیت روستاها، بهبود زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی اجرا می شود، گفت : بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه جوامع دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۴۰ روستا می باشد که برای اجرا ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان را دارد.

 

نظر شما