شناسهٔ خبر: 57574654 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جمع‌آوری ۵۸۰ تن برگ پاییزی از سطح معابر شهری مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از جمع‌آوری بیش از ۵۸۰ تن برگ پاییزی از ابتدای فصل پاییز تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با فصل پاییز و ریزش برگ درختان در سطح شهر، نظافت ویژه و مستمر معابر شهری و جمع‌آوری برگ‌های پاییزی در دستور کار پاکبانان مشهدی قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فصل پاییز و بنا بر درخواست شهروندان، برگ‌های خزان شده در تمام بوستان‌های شهر و بعضی از معابر و آیلندهای میانی به صورت روزانه جمع‌آوری نمی‌شود تا حال و هوای پاییزی بیشتر در شهر احساس شود، اما به طور معمول، پس از گذشت چند روز و به دلیل خرد شدن برگ‌های پاییزی، برگ‌های خرد شده توسط پاکبانان مشهدی جمع آوری می‌شود.

معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود، از ابتدای فصل پاییز تاکنون در سطح شهر مشهد بیش از ۵۸۰ تن برگ پاییزی جمع‌آوری شده و بیشترین میزان جمع‌آوری به ترتیب مربوط به مناطق یک، دو و ۹ است.

نجفی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در مدیریت شهری، بخش عمده‌ای از برگ‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر به کارگاه تولید خاک ترکیبی شهرداری منتقل شده است تا پس از اجرای فرآیندهای تخصصی و دفن آنها، کود آلی مناسب برای تغذیه پوشش گیاهی موجود در فضای سبز کلانشهر مشهد ایجاد شود.

وی گفت: با توجه به خزان بیشتر درختان شهری، به شهروندان توصیه می‌شود در صورت فراهم بودن فضای مناسب در داخل منازل، نسبت به دفن برگ‌های خزان زده درختان در باغچه داخلی منزل خود در راستای بهبود کیفیت خاک موجود در این باغچه‌ها اقدام کنند.

نظر شما