شناسهٔ خبر: 57574613 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ - قطر

دست کدام «ستاره» به جام می‌رسد/ یکی از دست‌ها خیلی زود «قطع» شد!

از پنج ستاره ای که امیدوار بودند جام قهرمانی بیست و دومین دوره جام جهانی را بالای سر ببرد، یکی با شکستی تلخ و جشمانی اشکبار قطر را به مقصد کشورش ترک کرد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، با راهیابی ۸ تیم به مرحله یک چهارم نهایی بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پنج ستاره سرشناس و مطرح‌های حاضر این شانس را داشتند که جام قهرمانی این دوره را بالای سر ببرند اما یکی از آنها وداع تلخی با مسابقات داشت.

لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، نیمار جونیور، هری کین و کیلیان امباپه بازیکنانی هستند که برای رسیدن به جام قهرمانی امید اول تیم‌هایشان به شمار می‌روند اما نیما در شب شکست برزیل برابر کرواسی با چشمانی غرق در اشک از جام خداحافظی کرد تا رقابت بین چهار ستاره دنبال شود.

هر چند مسی هم تا مرز خداحافظی تا جام پیش رفت اما در ضربات پنالتی روش خوش فوتبال به آرژانتین لبخند زد تا این تیم به نیمه نهایی صعود کند.

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی

مسی پس از شکست دادن استرالیا عنوان کرد که «یک گام اضافی به سوی هدف» برداشته اند. آنها با عبور سخت و نفسگیر از هلند به نیمه نهایی رسیدند و در حالی که تصور می‌کردند برزیل حریفشان خواهد بود، حالا باید به مصاف تیم ملی کرواسی بروند.

مسی آرزو دارد کشورش را به قهرمانی برساند، تا در نهایت به سطح اسطوره دیگو مارادونا که دومین عنوان خود را به غول آمریکای جنوبی هدیه داد، برسد. جام جهانی قطر به احتمال زیاد آخرین فرصت برای بهترین بازیکن جهان باشد که بتواند کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد.

دست کدام «ستاره» به جام می‌رسد/ یکی از دست‌ها خیلی زود «قطع» شد! کاپیتان آرژانتین یک گام دیگر به بالا بردن جام نزدیک شد

امباپه و حماسه کسب دومین عنوان متوالی

کیلیان امباپه ۲۳ ساله رویای قهرمانی در جام جهانی را برای دومین بار متوالی دارد، مانند پله. امپاپه که عملکرد درخشانی تاکنون در جام جهانی داشت، گفت: برای من جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک مسابقه خاصی است».

وی که با ۲۳ سال و ۳۴۹ روز سن، پس از پله در سال ۱۹۵۸ (۱۷ سال و ۲۴۹ روز) به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در مرحله حذفی جام جهانی ۵ گل به ثمر رسانده است، ادامه داد: فصل را بر اساس مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ تنظیم کردم و آمادگی جسمانی و روانی لازم را برای این مسابقات دارم. اما هنوز با هدفی که در نظر گرفتیم و با چیزی که شخصاً تعیین کرده‌ام فاصله داریم.

دست کدام «ستاره» به جام می‌رسد/ یکی از دست‌ها خیلی زود «قطع» شد! امباپه امید اول خروس‌ها برای خواندن سرود قهرمانی

رونالدو و سقوطش از عرش

قبل از مسابقه پرتغال مقابل سوئیس که با نتیجه بر ۶ بر یک به نفع پرتغال تمام شد، لنز دوربین‌های خبرنگاران به سمت نیمکت تیم ملی پرتغال هجوم بردند.

کریستیانو رونالدو بازیکن تعویضی است! بعد از اینکه او در سال ۲۰۱۶ پرتغال در بازی فینال مقابل فرانسه - بدون حضور رونالدو که بر اثر مصدومیت نیم ساعت پس از شروع بازی، تعویض شد - قهرمان اروپا شد، آیا این سناریو در دوحه تکرار خواهد شد؟ و پرتغال با نیمکت نشینی رونالدو، اولین قهرمانی جهان در تاریخ خود را کسب خواهد کرد؟

به نظر نمی‌رسد رونالدو از حضور در پنجمین و آخرین جام جهانی سودی ببرد تا حتی در صورت کسب عنوان قهرمانی کشورش وجهه خود را بدرخشد و این در نتیجه گلایه یا حتی اعتراض مداوم وی به تصمیم مربی خود فرناندو سانتوس به وجود آمد.

دست کدام «ستاره» به جام می‌رسد/ یکی از دست‌ها خیلی زود «قطع» شد! نگاه رونالدو به جام با وجود نیمکت نشینی در تیم ملی پرتغال

کین و چکمه طلایی

هیچ کس نتوانسته است جایزه کفش طلا، بهترین گلزن جام جهانی را در نزدیک به یک قرن دو بار برنده شود. هری کین، ۶ گل در سال ۲۰۱۸ به ثمر رساند و آقای گل رقابت‌ها شد. در این دوره، کاپیتان انگلیس تاکنون تنها یک گل به ثمر رسانده است و برای کسب آقای گلی جام جهانی ۲۰۲۲ امیدی ندارد.

حالا او رویای تکرار سناریوی ۱۹۸۲ را در سر می‌پروراند، زمانی که پائولو روسی ایتالیایی در ۴ بازی اول موفق به گلزنی نشد تا اینکه یک هت تریک مقابل برزیل (۲-۳)، یک دبل در نیمه نهایی و یک گل در بازی پایانی به ثمر رساند تا کشورش را به سومین عنوان خود برساند و کفش طلایی را از آن خود نماید.

دست کدام «ستاره» به جام می‌رسد/ یکی از دست‌ها خیلی زود «قطع» شد! هری کین کار سختی برای تکرار عنوان دوره گذشته اش دارد

نظر شما