شناسهٔ خبر: 57574553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بانکی‌پور:

پروژه قطار سریع‌السیر در انتظار تصمیمات وزیر جدید/ امیدوار به تغییر در وزارت راه هستیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات پروژه قطار سریع‌السیر را ضعف در وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: ضعف موجود در این وزارتخانه مانع از آن بود که بسیاری از پروژه‌ها از جمله قطار سریع‌السیر در مسیر درستی قرار گیرد، اما امیدواریم که با تغییر و تحولات اخیر پروژه به خوبی ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

امیرحسین بانکی‌پورفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران اظهار کرد: حدود سه هفته قبل اعضای مجمع نمایندگان استان با وزیر سابق راه و شهرسازی نشستی درباره قطار سریع‌السیر برگزار کردند اما با تغییرات صورت گرفته باید منتظر تصمیمات وزیر جدید در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به تردیدهایی که تا پیش از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان درباره اصل این پروژه مطرح بود، افزود: در سفر استانی رئیس‌جمهور به اصفهان، هیئت دولت درباره این پروژه موضع شفاف و روشنی گرفت و کسانی که تلاش می‌کردند پروژه را منحرف یا از اجرای آن جلوگیری کنند از مواضع خود کنار رفتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اصل پروژه قطار سریع‌السیر را روشن توصیف کرد و خاطرنشان کرد: موانع اجرایی این طرح باید مورد پیگیری قرار گیرد و امیدواریم با تحولاتی که در وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است، هفته‌های آینده این پروژه با قوت دنبال شود.

وی یکی از مشکلات این طرح را ضعف در وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: ضعف موجود در این وزارتخانه مانع از آن بود که بسیاری از پروژه‌ها از جمله قطار سریع‌السیر در مسیر درستی قرار گیرد، اما امیدواریم که با تغییر و تحولات اخیر، پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران به خوبی ادامه یابد.

بانکی‌پور ادامه داد: امکان محاسباتی این پروژه از قبل صورت گرفته و بخشی از آن اجرا شده است، با این حال موانعی ایجاد شده بود که لازم است برطرف شود.

نظر شما