شناسهٔ خبر: 57574468 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نماینده چین: نگران سلاح ها ارسالی به اوکراین هستیم

ایرنا

گنگ شوانگ نماینده چین در سازمان ملل متحد جمعه شب گفت که حجم عظیم سلاحی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است، این نگرانی را در مورد احتمال در اختیار قرار گرفتن آن به دست افراد و گروه های افراطی را شدت بخشیده است.

صاحب‌خبر -

شوانگ که در جریان جلسه شورای امنیت سخن می گفت، تصریح کرد: برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که گروه های مسلح در خاورمیانه و آفریقا به صورت غیر قانونی به سلاح هایی دست یافته اند که اساسا به عنوان حمایت در اختیار اوکراین قرار داده شده است.

وی این مطلب را در نشست شورای امنیت سازمان ملل که به ابتکار مسکو و با عنوان "پیامدهای قاچاق روز افزون تسلیحات به اوکراین در مناطق مختلف جهان بر صلح و امنیت جهانی" تشکیل شده بود، بیان کرد.

در همین راستا، "واسیلی نبنزیا" نماینده روسیه نیز گفت: در میان تسلیحات ارائه شده، سیستم های موشک پرتاب چندگانه هیمارس " ام ال آر اس " آمریکایی باید برجسته شود.

نبنزیا افزود: ما به یقین می دانیم، کی یف و واشنگتن بیش از یک بار به طور غیرمستقیم این را تأیید کردند که متخصصان آمریکایی در عملیات این تاسیسات دخیل هستند.

وی تصریح کرد : هدف‌گیری هیمارس با کمک ماهواره‌های نظامی آمریکایی انجام می‌شود و پرسنل ارتش واشنگتن در زمین، اطلاعات ماهواره‌ای و اطلاعاتی را هماهنگ می‌کنند، مختصات دقیق را تعیین و از نرم‌افزار ام ال آر اس استفاده می‌کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما