شناسهٔ خبر: 57574357 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بودجه ۱۱ میلیارد دلاری آمریکا برای حملات سایبری

وزارت دفاع آمریکا برای انجام حملات سایبری علیه کشورهای دیگر، قصد دارد ۱۱ میلیارد دلاری هزینه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «اولگ سیرومولوتوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد واشنگتن قصد دارد برای کنترل دولت‌های «غیردوست»، حملات سایبری گسترده‌ای را انجام دهد و برای تحقق این هدف نزدیک به ۱۱ میلیاد دلار هزینه خواهد کرد.

وی دراین‌باره گفت: آمریکا و کشورهای غربی قصد دارند با استفاده از اطلاعات و ابزارهای نرم‌افزای انتقال داده‌ها، و داده‌های بزرگ (Big data)، دولت‌های غیردوست را از طریق حملات سایبری کنترل کنند. در این رابطه بودجه پنتاگون به‌تنهایی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۱ میلیارد دلار خواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، اسناد راهبری جدید و دکترینال آمریکا که ماه اکتبر منتشر شده نشان می‌ده، دولت جو بایدن کل جهان و فضای اطلاعاتی جهان را عرصه و فضای منافع آمریکا می‌داند.

دولت آمریکا در اوایل آبان راهبرد جدید امنیت ملی ۲۰۲۲ آمریکا را منتشر کرد که براساس چین، مهمترین چالش ژئوپلیتیک آمریکاست. آن‌گونه که این سند راهبردی تأکید کرده پکن تنها رقیب واشنگتن است که به دنبال افزایش ظرفیت و توان اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی خود برای تغییر نظم بین‌المللی است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در مقدمه راهبرد مذکور به اولویت‌های وزارتخانه تحت امر خود در دهه سرنوشت ساز پیش رو اشاره کرد؛ اولویت‌هایی از قبیل کمک به حفاظت از مردم آمریکا، ارتقای امنیت جهانی، بهره‌گیری از فرصت‌های راهبردی جدید، و تحقق و دفاع از ارزش‌های دموکراتیک این کشور.

نظر شما