شناسهٔ خبر: 57574197 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

نماینده مجلس:‌ مذاکرات ایران - عربستان راهکاری برای رفع سوءتفاهم‌هاست| سعودی‌ها تحت‌تاثیر ایران‌هراسی غربی‌ها هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه سعودی‌ها تحت تاثیر لابی آمریکایی-صهیونیستی علیه کشورمان هستند، اما شرایط کنونی منطقه ایجاب می‌کند روند گذشته تغییر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار حیدری در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه عراق مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان تمایل به ادامه مذاکره دارند، گفت: تاکنون پنج دوره مذاکرات با میانجی گری عراق‌ها میان کشورمان و ریاض برگزار شد تا روابط دو کشور بهبود یابد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس با اشاره به اینکه ایران و عربستان دو قدرت منطقه‌ای از حیث انرژی در منطقه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که دو کشور همسایه هستند لذا باید مسائل مشترک و مختلف خود را حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سعودی‌ها تحت تاثیر لابی آمریکایی-صهیونیستی علیه کشورمان هستند، ادامه داد: بر این اساس شاهد کاهش روابط دوجانبه بودیم؛ هر چند شرایط کنونی منطقه ایجاب می‌کند روند گذشته تغییر کند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه اگر سعودی‌ها با نگاه استراتژیک به حضور کشور‌های فرامنطقه‌ای مانند آمریکا نگاه کنند حتما متوجه خواهند شد این حضور برای آن‌ها و دیگر کشور‌ها خطرناک است، افزود: متاسفانه سعودی‌ها تصور می‌کنند حمایت‌های کاخ سفید از آن‌ها طولانی مدت است در حالی که تجربه تاریخی خلاف این امر را ثابت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ایران همواره خواهان گفتگو و مذاکره برای رفع سوءتفاهم‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد یکی از علل اختلاف‌ها مبتنی بر اعمال سیاست‌های غربی‌ها علیه کشورمان در منطقه است؛ در واقع آن‌ها به ایران هراسی دامن می‌زنند و سعودی‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

نظر شما