شناسهٔ خبر: 57574190 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

زمستان سال آینده برای اروپا سخت‌تر خواهد بود

«امانوئل وارگون»، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فرانسه، اعلام کرد که وضعیت عرضه گاز به اروپا در زمستان آینده بسیار دشوارتر از اکنون خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «امانوئل وارگون»، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فرانسه، اعلام کرد که وضعیت عرضه گاز به اروپا در زمستان آینده بسیار دشوارتر از اکنون خواهد بود.

وارگون به رادیو اروپا 1 گفت: آنچه می‌دانیم این است که وضعیت عرضه گاز به اروپا در زمستان آینده بسیار دشوارتر از زمستان امسال خواهد بود.

وی افزود: اگرچه فرانسه گاز زیادی مصرف نمی‌کند، اما اروپا استفاده زیادی دارد. ما از گاز برای گرم کردن خانه‌ها و صنایع به طور یکسان استفاده می‌کنیم و تنش بر سر عرضه گاز همچنان ادامه دارد.

وارگون با تاکید بر لزوم آماده شدن برای فصل زمستان آینده (۲۰۲۳ و ۲۰۲۴) گفت: فرانسه قادر خواهد بود بر مشکلاتی که در این زمستان با آن روبرو خواهد بود فائق آید.

گزارش‌های متعدد مؤسسات و خبرگزاری‌‎های خارجی نشان می‌دهد بحران گاز اروپا نه تنها در زمستان امسال بلکه در سال‌های آینده نیز برای این قاره چالش آفرین خواهد بود.

با وقوع جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی و اعمال تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه، این کشور نیز جریان صادرات گاز خود به کشورهای اروپایی را کاهش داد تا اروپا در زمستان پیش‌رو با بحران کمبود گاز مواجه شود.

نظر شما