شناسهٔ خبر: 57574070 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

فن‌خال: چیزی برای سرزنش‌کردن بازیکنانم ندارم/ امروز پایان کار من در تیم‌ ملی هلند است

سرمربی تیم‌ ملی هلند گفت: چیزی برای سرزنش‌کردن شاگردانم وجود ندارد، زیرا تا لحظه آخر جنگیدند و هر چه داشتند در زمین گذاشتند. خیلی دردناک است که ببینیم چگونه حذف شده‌ایم، تمام تلاشم را کردم تا از شکست در این مرحله جلوگیری کنم اما حذف در ضربات‌ پنالتی بدشانسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، لوئیس فن‌خال پس از شکست تیم ملی هلند مقابل آرژانتین در ضربات‌پنالتی و حذف از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به کنفرانس خبری رفت تا درباره بازی صحبت کند، اما حواشی پیش‌آمده و عجیب قبل و بعد از بازی، مهم‌ترین بحث این کنفرانس بود.

صحبت‌های فن‌خال قبل از بازی مبنی بر اینکه راه متوقف‌کردن مسی را بلدیم، برای انتقام از آرژانتین وارد زمین می‌شویم و برای پیروزی در طول ۹۰ دقیقه یا ضربات پنالتی آماده‌ایم، گرفته تا خوشحالی بعد از گل مسی رو به نیمکت تیم ملی هلند و فن‌خال، درگیری لفظی وی با سرمربی و کادرفنی لاله‌های نارنجی و صحبت‌های کاپیتان آرژانتین بعد از پایان بازی که گفت فن‌خال ادعا می‌کند تیمش فوتبال ناب به اجرا می‌گذارد اما فقط زیر توپ می‌زند، همگی جنجال‌های دیدار هلند و آرژانتین بود که از سوی اعضای دو تیم به‌وجود آمد.

«لوئیس فن‌خال» که در کنفرانس خبری از دامن زدن به این جنجال و پاسخ‌دادن به رفتار بازیکنان آرژانتین پرهیز کرد و تنها به گلایه از این شکست پرداخت، به بازیکنانش بابت عملکردشان تبریک گفت و اظهار کرد: دو بازیکن را برای این بازی تغییر دادم. ما مالکیت توپ را در اختیار داشتیم و زمانی‌که به‌سمت دروازه آرژانتین حمله می‌کردیم، نتوانستیم فضاهای آزاد را پیدا کنیم. سعی کردم سیستم را در نیمه‌دوم تغییر دهم؛ ما در نیمه‌دوم تلاش کردیم تا نتیجه دو بر صفر را در برابر رقیبی مانند آرژانتین که سخت پرس می‌کند، برگردانیم و به تساوی رسیدیم و به ضربات پنالتی رفتیم.

وی افزود: از بازیکنانم خواسته بودم که ضربات پنالتی را تمرین کنند، زیرا در جام‌جهانی ۲۰۱۴ تجربه‌ای مشابه داشتیم؛ با این وجود در ضربات پنالتی شکست خوردیم. چیزی برای سرزنش کردن بازیکنانم ندارم؛ باخت در ضربات پنالتی بدشانسی است.

فن‌خال: چیزی برای سرزنش کردن بازیکنانم ندارم/ امروز پایان کار من در تیم‌ملی هلند است

سرمربی تیم ملی هلند، شکست مقابل آرژانتین در این دوره را با شکستی که هشت سال مقابل همین تیم متحمل شدند مقایسه کرد و گفت: در جام جهانی ۲۰۱۴ این تصور را داشتم که قرار است آن مسابقه را ببریم. این‌بار چیزی برای سرزنش کردن شاگردانم وجود ندارد، زیرا تا لحظه آخر جنگیدند و هرچه داشتند در زمین گذاشتند. خیلی دردناک است که ببینیم چگونه حذف شده‌ایم. تمام تلاشم را کردم تا از شکست در این مرحله جلوگیری کنم.

فن‌خال ضمن استعفا از سرمربیگری تیم ملی هلند خاطرنشان کرد: قرار نیست در تیم ملی ادامه دهم چراکه در طول این مدت تنها بودم؛ این آخرین مسابقه من بود اما در ۲۰ مسابقه‌ای که روی نیمکت هلند بودم، هیچ باختی نداشتم و این مدت تجربه بسیار خوبی برایم بوده است؛ من جوانانی را برای پیشرفت در تیم ملی انتخاب کردم و تا رسیدن به این نقطه با همین گروه از بازیکنان ادامه دادم.

وی در پایان گفت: حضور در این مرحله را بسیار مثبت می‌بینم، هرچند امروز چنین احساسی ندارم و بابت شکست ناراحت هستم؛ آنچه پشت‌سر گذاشتم همکاری با یک گروه عالی در سطح شخصیتی و فوتبالی است، تیمی بسیار متحد که روحیه جمعی قوی و فوتبال عالی دارند.

نظر شما