شناسهٔ خبر: 57574027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام عاملی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد:

تغییر تراز مسئولیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمرکز بر تحقق تمدن نوین اسلامی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افق نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی استقرار کامل جامعه اسلامی است و نگاهی که ایشان به تمدن نوین اسلامی دارند، موجب تغییر تراز مسئولیت‌های این شورا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سعید رضا عاملی

نوزدهم آذر سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1363 به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) است و به عنوان نهادی بلادستی در حوزه علم و فرهنگ قرار است در جایگاه قرارگاه فرهنگی نقش‌آفرینی کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، این شورا را به رصد و شناخت دقیق ضعف‌ها و گزاره‌های غلط فرهنگی در عرصه‌های مختلف و ارائه راه‌حل‌های عالمانه‌ برای رواج گزاره‌های صحیح و پیش‌بَرنده توصیه کردند و فرمودند: «مهم‌ترین نقش و وظیفه این شورا، هدایت فرهنگی کشور و جامعه است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش مهمی در اسلامی‌سازی امور فرهنگی و علمی دارد، اظهار کرد: افق نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی استقرار کامل جامعه اسلامی است و نگاهی که ایشان به تمدن نوین اسلامی دارند، موجب تغییر تراز مسئولیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد شد.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سنگینی در تحقق تمدن نوین اسلامی بر دوش دارد، بنابراین به نظر می‌رسد اگر تمرکز ما بر حوزه فرهنگ، آموزش و پرورش، امور مرتبط با قرآن کریم و اهل بیت (ع) باشد مسیریابی جدیدی ایجاد خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این مطلب که این شورا نسبت به تحقق اسلامی‌سازی جامعه و تمدن نوین اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت مسیریابی جدید تلاش خواهد کرد و در این راستا گام‌هایی را برداشته که تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک یک گام از گام‌های برداشته‌شده محسوب می‌شود. اعتقاد ما براین است برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید فرهنگ‌سازی و آموزش را از کودکان آغاز کنیم، بنابراین تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نقش مهمی را در این رابطه ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عاملی بیان کرد: تمرکز بر حوزه‌های اثرگذار فرهنگی و علم و فناوری می‌تواند پیامد‌های مهم و کانونی را برای رقم زدن اتفاقات بزرگ در پی داشته باشد و این موضوع جزئی از دیدگاه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است و امیدواریم با سند تحول شورا که در این دوره به تصویب رسیده بستر‌های تحقق این اهداف فراهم شود.

کد
دانلود
<div id="video-display-embed-code_2764540"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4105705/2764540?width=400&height=300"></script></div>

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

نظر شما