شناسهٔ خبر: 57573989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

البرز یکی از قطب های هوایی مطرح ایران است

مسئول رادیو کنترل پروازهای استان البرز با بیان اینکه ورزش های هوایی و رادیو کنترل در زمینه خلبانی، مهندسی پرواز و تولید پهبادهای نظامی فعالیت دارد که جزء ورزش های به روز و علمی دنیا است، تصریح کرد: خوشبختانه استان البرز یکی از قطب های هوایی مطرح ایران محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، علی قربانی صبح شنبه در نمایشگاه پژوهشی، فناوری و فن بازار استان البرز که در محل دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با هماهنگی دانشگاه آزاد کرج، در زمینه ورزش های فکری و همچنین ورزش های هوایی و رادیو کنترل استان البرز در این نمایشگاه حضور فعالی دارد.

وی در تعریف ورزش های هوایی و رادیو کنترل بیان کرد: هر وسیله ای که از روی زمین پرواز کند و اوج بگیرد زیر مجموعه این رشته ورزشی است و ورزش های هوایی و رادیو کنترل جزء رشته های علمی ورزشی مطرح دنیا محسوب می شود.

مسئول رادیو کنترل پروازهای استان البرز با بیان اینکه این نوع از ورزش در زمینه خلبانی، مهندسی پرواز و تولید پهبادهای نظامی فعالیت دارد که جزء ورزش های به روز و علمی دنیا است، تصریح کرد: خوشبختانه استان البرز یکی از قطب های هوایی مطرح ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: ما در زمینه ساخت و پرواز هواپیماهای رادیو کنترل فعالیت داریم و چند زمین پرواز در سطح استان وجود دارد که در حال اصلاح آن هستیم.

قربانی خاطرنشان کرد: با همکاری و هم افزایی مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز و مسئولین ورزش هوایی آقایان بزرگ و دکتر ذکایی و سایر همکاران زمین پرواز مناسبی در هیو جانمایی شد و این امکان وجود دارد که استان البرز به عنوان قطب پروازهای هوایی ایران مطرح شود.

وی گفت: ۲۰۰ نفر زیر مجموعه ورزش های هوایی و رادیو کنترل استان البرز هستند، اما حدود ۵۰ نفر عضو ثابت در پروازهای هفتگی شرکت می کنند.

مسئول رادیو کنترل پروازهای استان البرز ادامه داد: برای فعالیت در این رشته ورزشی ورود برای عموم آزاد است و ما از مردم در مقوله ساخت و پرواز هواپیماها استقبال می کنیم. ضمن اینکه علاقمندان به این رشته ورزشی می توانند به دفتر هیئت های ورزشی استان در ورزشگاه انقلاب و یا زمین هیو مراجعه کنند.

وی در خصوص اهمیت زمین هیو اظهار کرد: زمین های چتر بازی و پاراگرایدر هم در این محل قرار دارد که مورد استقبال علاقه مندان این ورزش قرار گرفته است. زمین هیو مرکزیت ورزش های هوایی را دارد که به مرور فعال تر می شود.

قربانی بیان کرد: در نمایشگاه پژوهشی، فناوری و فن بازار استان البرز، غرفه اداره ورزش و جوانان استان البرز در زمینه ورزش های فکری با مسئولیت (خانم پروانه) و لیوان چینی(خانم تنظیمی) حضور فعالی داشتند، چراکه با استقبال پرشور دانشجویان همراه بود.

وی متذکر شد: از مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز، سمن همراهان نشاط و تندرستی(خانم خنجری)، مطالعات پژوهشی (خانم علوی) و دکتر علوی دکترای فیزیولوژی و کنترل پیشگیری از بیماری ها که در این نمایشگاه همکاری و هم افزایی لازم را داشتند قدردانی می کنم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما