شناسهٔ خبر: 57573651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

۶ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۶ درصد مدارس کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارد و در این زمینه به برنامه‌ریزی جامع لازم داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک»، حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۱۳ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی هستند که با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب در تلاش هستیم تا در این حوزه اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: برای مقاوم‌سازی، بهسازی، تخریب و بازسازی واحدهای آموزشی در استان‌های مختلف نیاز به اعتبار ویژه داریم که با رایزنی مجلس شورای اسلامی در تلاش هستیم تا در برنامه هفتم توسعه تدبیری مناسب در این حوزه بیندیشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر وضعیت مدارسی که نیاز به تخریب و بازسازی داشته و یا از محل مقاوم‌سازی و بهسازی باید ترمیم شوند، بیش از گذشته احساس می‌شود و ما طرحی را آماده کردیم که با همکاری دولت و مجلس می‌توان با تأمین اعتبار مورد نیاز در این زمینه بتوان حرکتی مؤثر انجام داد.

خان‌محمدی ضرورت راه‌اندازی نهضت مقاوم‌سازی و بهسازی مدارس را در شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر یادآور شد و افزود: عددی مناسب در این زمینه پیشنهاد کردیم تا در برنامه هفتم توسعه مجلس و دولت فضایی را فراهم کند تا برای همیشه پرونده مدارس تخریبی و بازسازی و یا نیازمند به مقاوم‌سازی و بهسازی بسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: موضوع برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی مطرح نیست بلکه اصل طرح بهسازی این فضاها است و قرار شده مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز که عمدتاً غیراستاندارد و به شکل کانتینری هستند در اولویت بهسازی قرار گیرند.

خان‌محمدی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ مدارس سنگی که در آن دانش‌آموزانی با جمعیت بالای ۱۰ نفر تحصیل می‌کنند، به مدارس ایمن و مجهز تبدیل خواهند شد که امیدواریم اهداف مورد نظر در این حوزه تحقق پیدا کند.

وی بیان کرد: با اعتبارات موجود در بحث مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی باید ۱۲۰ سال منتظر تأمین منابع و اجرای طرح‌ها بود ولی انتظار ما این است تا شرایط مطلوبی را با تأمین منابع مورد نظر در نظر گرفته شود.

خان‌محمدی در مورد سیستم حرارتی و گرمایشی مدارس ادامه داد: سعی ما بر این است تا در استان‌های مختلف سیستم گرمایشی ایمنی را دایر کنیم که در این زمینه حذف بخاری‌های نفتی و گازسوز با اولویت در حال انجام است.

وی به سفر یک روزه خود به همراه وزیر آموزش و پرورش به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این سفر علاوه بر آغاز عملیات احداث مجتمع آموزشی دارالفنون، قرار شد تا برای بالا بردن سرانه فضاهای آموزشی استاندارد در این استان منابع مورد نظر تأمین شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید محسن فخری‌زاده در اردبیل اشاره کرد و افزود: این مدرسه به صورت مجهز و با هشت اتاق اداری و ۱۲ کلاس درس تجهیز و آماده‌سازی شده تا دانش‌آموزان در بهترین فضا تحصیل خود را انجام دهند.

نظر شما