شناسهٔ خبر: 57573558 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تیم او پنالتی زن خوب کم داشت، مثل برزیل

تکرار تلخ تاریخ برای فن‌خال (عکس)

سرمربی تیم ملی هلند برای دومین بار در تاریخ جام‌ جهانی به شیوه‌ای یکسان مقابل آرژانتین شکست خورد و حذف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند در شرایطی که با رقم زدن یک کامبک تاریخی فاصله زیادی نداشت، در ضربات پنالتی نتوانست حریف آرژانتین شود و از دور رقابت‌های جام جهانی حذف شد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام، دو گل از حریف عقب افتاد، سپس در واپسین لحظات کار را به تساوی کشاند تا فن‌خال آماده انتقام از البی‌سلسته شود ولی ضربات پنالتی برای این مربی و تیمش همان سرنوشت هشت سال پیش را به همراه داشت.

آرژانتین در جام جهانی 2014 با درخشش سرجیو رومرو از سد هلند در ضربات پنالتی گذشته و فینالیست شده بود.

تیم ملی هلند با هدایت فن‌خال در حالی با قبول شکست مقابل آرژانتین از رسیدن به نیمه نهایی بازماند که در جام جهانی 2014 مقابل این تیم در نیمه نهایی جام جهانی شکست خورده و حضور در فینال را از دست داده بود. این تیم در قطر برای انتقام مقابل آرژانتین صف آرایی کرد اما درست به همان سبک قبلی در نقش بازنده از زمین خارج شد.

نیمه نهایی جام جهانی 2014 بین آرژانتین و هلند با تساوی بدون گل به پایان رسیده و در ضربات پنالتی با پیروزی چهار بر دو نماینده آمریکای جنوبی همراه بود. لاله های نارنجی امشب در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر بعد از تساوی دو بر دو مقابل آرژانتین، آن گونه که باید پنالتی های خوبی نزدند تا محکوم به شکست شوند.

فن خال در پایانی بازی با ناراحتی از عملکرد بازیکنانش در ضربات پنالتی گفت: ما کل سال پنالتی تمرین کردیم و باز هم خراب کردیم. خیلی ناراحت‌کننده است. من به عنوان مربی می‌خواهم همه چیز را تحت کنترل داشته باشم. برای همین از بازیکنانم خواسته بودم در باشگاه‌هایشان برای پنالتی زدن داوطلب شوند. همه هم همین کار را کردند. قانون ما این بود که هر بازیکنی دو پنالتی از دست بدهد دیگر در تیم ملی پنالتی نخواهد زد.

این گونه بود که لوئیس فن‌خال دوباره مقابل آرژانتین در ضربات پنالتی شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. جالب اینجاست که آرژانتینی‌ها بعد از پایان بازی حسابی از سبک بازی تیم حریف شاکی بوده و از الفاظی چون زشت برای آن استفاده می کردند. با وجود روی آوردن و محکوم شدن به چنین سبکی از بازی نیز شاگردان این مربی باتجربه از کسب پیروزی مقابل حریف پرستاره خود بازماندند تا مثل برزیل از جمع هشت تیم نهایی کنار بروند.

نظر شما