شناسهٔ خبر: 57573514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سلیمانی مطرح کرد:

سرانه‌های نامناسب عمرانی در خانمیرزا

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهرستان خانمیرزا در تمام سرانه‌های عمرانی در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

سیاوش سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرستان خانمیرزا تازه‌تأسیس است، لذا باید ادارات در شهرستان خانمیرزا مستقر و به مطالبات مردمی سریع‌تر رسیدگی شود.

وی افزود: استان چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه شهرستان خانمیرزا یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری کشور است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود تا اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به لزوم توجه به کشاورزان و رفع دغدغه‌های آنها تصریح کرد: ترویج کشت‌های اولویت‌دار و استراتژیک با حمایت دولت و قیمت‌های تضمینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، اجرای الگوی کشت بر اساس طرح آمایش سرزمین، ایجاد توازن بین هزینه‌های کشاورز و قیمت فروش محصولات، ارائه خدمات دولتی مورد نیاز کشاورزان و تأمین اقلام مورد نیاز تولید و بیمه محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه شهرستان خانمیرزا در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست، ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در کنار اجرای طرح‌های مرتبط با گردشگری اقتصادی باید به حفظ جنگل‌ها و محیط زیست این شهرستان نیز توجه شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیل در روند سرمایه‌گذاری طرح‌های گردشگری در مناطق زیرپوشش منابع طبیعی و آبخیزداری ضروری است، ادامه داد: عبور جاده ترانزیتی استان‌های مرکزی کشور به بنادر جنوب غربی و جنوب ایران از خانمیرزا، موقعیت این شهرستان را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش گردشگری استراتژیک کرده است.

وی با بیان اینکه لازم است کیفیت ارائه خدمات ارتقا یابد، تصریح کرد: شهرستان خانمیرزا در تمام سرانه‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی، خدماتی، مدیریت شهری و روستایی و آموزشی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این در حالی است که منابع بی‌شماری در این منطقه وجود دارد.

نظر شما