شناسهٔ خبر: 57573120 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر:

آلودگی هوا عمر اراکی‌ها را ۵ سال کم می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: بنا بر تحقیقات پزشکی آلودگی شهر اراک به طور میانگین پنج سال از عمر طبیعی شهروندان این شهر را کم می‌کند.

صاحب‌خبر -

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهر اراک، اظهار کرد: آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیان‌آوری که به دنبال دارد به یکی از ملموس‌ترین مشکلات زیست‌محیطی کلان‌شهرها تبدیل شده است، لذا شهرداری تنها ارگانی بوده است که برای کاهش آلودگی هوا بیشترین مسئولیت را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: اگر هر کدام از دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌ها در قبال این موضوع مسئولیت‌پذیر باشند، می‌توان اقدام جامع و عملی در راستای کاهش آلودگی شهر رقم زد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به لزوم مطالبه‌گری دانشگاه علوم پزشکی شهر از سایر نهادها جهت کاهش آلودگی هوا، تاکید کرد: صنایع استان بر تعهدات خود که از آن جمله افزایش سرانه فضای سبز شهری است، عمل نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه بنا بر تحقیقات پزشکی آلودگی شهر اراک به طور میانگین پنج سال از عمر طبیعی شهروندان این شهر را کم می‌کند، افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر انتظار داریم مدیر ارشد استان بر اجرای قوانین در راستای کاهش آلودگی هوا نظارت جدی داشته باشد.

چگینی بر ضرورت توجه به مسائل زیست‌محیطی تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی دقیق و اجرای قوانین مربوط به هوای پاک امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است که باید اجرای آن و کاهش آلایندگی‌ها با جدیت در دستور کار دولت‌مردان قرار گیرد.

نظر شما