شناسهٔ خبر: 57572552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماز در سیره شهدا/ 1

گزیده‌ای از وصایای شهدای سیستان و بلوچستان در مورد نماز

اولین ثمره حکومت صالحان نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، اولین ثمره حکومت صالحان نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است. وقتی به صحنه جانسوز؛ ولی انسان ساز و عبرت آمیز عاشورا نگاه میکنیم، می فهمیم امام حسین (ع) از شب عاشورا که از دشمن فرصت خواست و در آن شب، او و اصحابش به مناجات مشغول شدند تا لحظه شهادت به طور خاص به نماز توجه داشتند.

در همین راستا قسمت‌هایی از وصیتنامه‌های شهدای سیستان و بلوچستان در خصوص اهمیت نماز را در ادامه می‌خوانید:

شهید محمد کیخا جوان

اگر می‌خواهید راه مرا ادامه دهید هرگز نماز را ترک نکنید خصوصا نماز جمعه را که اگر هر مسلمان سه هفته نمازجمعه نرود، مشرک محسوب می شود.

شهید علی دامن سبز

با شرکت خود در نماز جمعه مشت محکمی بر دهان مشرکین و منافقین و کفار زده و سعی کنید که از این پایگاه سیاسی عبادی یعنی نمازجمعه استفاده نمایید.

شهید غلامحسین خدری

پسرم هر کجا جنگ بر علیه کفار بود ، بی درنگ در آن حضور داشته باش همیشه در نماز جمعه و جماعت شرکت کن و هرگز نماز و ترک نکن که در ذلت گرفتار خواهی شد.

شهید غلامعلی شیخ ویسی مقدم(1)

در نماز برایم دعا کنید و از خدا بخواهید که از گناهان من نیز بگذرد و برای من در هر نماز طلب آموزش کنید، ماه رمضان روزه بگیرید؛ چرا که باعث سلامتی روح و جسم شما می شود اصول دین خود را فراگیرید و سعی کنید که به آنها فکر کنید و آنها را جستجو کنید فروع دین را بیاموزید و به طور خلاصه بنده خوب خدا باشید.

شهید اسماعیل عودی

همسرم، دختران را به کسی شوهر بدهید که متعهد باشند و به نماز جمعه بروند. همکاران و فامیل نماز جمعه را فراموش نکرده بلکه در راهپیمایی‌ها و تشییع جنازه شهدا شرکت کنید و همچنین نمازتان را تا میتوانید در مسجد محل بخوانید.

شهید حسین عالی

ای امت شهید پرور! در نماز جمعه و دعاهای کمیل و توسل و دیگر دعاها شرکت کنیم که این نماز جمعه ها و دعاها بوده که ما را از ما را این چنین استوار گردانید برادران و خواهران این دعا و نماز جمعه ها بود که ملت ما اکنون سرافراز و سربلند بوده است و با این دعاها شما می توانید ایمانتان را قوی کنید.

شهید حسن بامری

فراموش نکنید که امام امت الگویی به تمام معنا است در نماز و دعاهای خود رزمندگان اسلام را فراموش نکنید راهی که من انتخاب کرده ام همان راه امام حسین است.

شهید غلامرضا تیرافکن

سفارش من این است که وظایف دینی ات را به خوبی انجام داده و نماز را در اول وقت بخوان و در حفظ حجاب کوشا باش همسرم فاطمه را فاطمه گونه و محسن و محمد را علی گونه تربیت و زمانی که بزرگ شدن به آنها بگو که همسرت برای حفظ اسلام و قرآن جانش را تقدیم کرد شما هم تداوم راه او باشید.

منبع: کتاب نماز واژه برگزیده شهدا

انتهای پیام/

نظر شما