شناسهٔ خبر: 57572213 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

زمان واریز یارانه آذرماه ۱۴۰۱ / روش پرداخت و مبلغ یارانه

در ماه‌های گذشته یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۲ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد که در آذرماه نیز همین روال برقرار است.

صاحب‌خبر -

آنطور که مسئولان اعلام کرده‌اند با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای پرداخت کالابرگ الکترونیک، در آذرماه نیز یارانه خانوار‌های مشمول به صورت نقدی پرداخت خواهد شد؛ البته به جز یک استان.

به گزارش ایبنا، در ماه‌های گذشته یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۲ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد که در آذرماه نیز همین روال برقرار است.

هفته گذشته بود که احسان خاندوزی از اتمام آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: مقدمات کار فراهم و روند آزمایشی اجرای طرح کالابرگ انجام شده و قرار است یارانه یکی از استان‌ها قطع شود و مردم این استان به جای یارانه نقدی، کالابرگ دریافت کنند؛ اما یارانه نقدی دیگر استان‌ها به قوت خود باقی است و پرداخت می‌شود.

پس از آن هم سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد که یارانه استان هرمزگان از آذرماه قطع می‌شود.

همچنین بنا بر گفته صولت مرتضوی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، استفاده از کالابرگ اختیاری است؛ یعنی کسانی که خواستند می‌توانند از آن استفاده کنند و کسانی که نخواستند هم می‌توانند یارانه نقدی را به جای کالابرگ بگیرند.

سازکار اجرای این طرح این است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، کالای مشخص شده را خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می‌شود، پول آن را برداشت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما