شناسهٔ خبر: 57570910 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نقطه قوت البرز سرمایه انسانی کارآمد برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب است

خبرگزاری صداوسیما

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه همجواری با تهران نباید جزو موقعیت‌های مثبت البرز قلمداد شود، گفت: بلکه نقطه قوت البرز سرمایه انسانی کارآمد و ویژه با رویکرد‌ها و نگرش‌های مختلف برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب و اسلام است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی در آیین پایانی دومین رویداد پیشگام استان البرز که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، افزود: در این مسیر تاکید داریم که اگر مسیر پیشرفت و رسیدن به قله کُند پیش می‌رود دلیل اصلی آن شناسایی و چالش‌هایی است که باید به سرعت برطرف شود.

وی با بیان اینکه در رویداد پیشگام چند مسئله پیش فرض قرار دارد که نخستین آن مفهوم «دغدغه‌مندی» است، گفت: فردی که در مسیر پیشگام قدم برمی‌دارد علاوه بر درک دغدغه و دردمندی، دارای روحیه تعهد است که از کنار مشکلات و چالش‌ها به راحتی عبور نمی‌کنند.

قمی با بیان اینکه خوب دیدن و عمیق شدن در یک مسئله و چالش لازمه حضور در رویدادی همچون پیشگام است، ادامه داد: در کنار ژرف بودن نگاه و اندیشه، نوآوری و خلاقیت نیز در این مسیر لازم است، که باید از سوی شرکت‌کنندگان وجود داشته باشد.

وی، خلاقیت در حل مسئله را یکی از لوازم رسیدن به هدف دانست و اضافه کرد: رویداد پیشگام و امثال آن معنا‌هایی را همچون اصلاح نگاه، پیشرفت، قله‌های بلند و مرتفع تمدن و بازنگری در رویکرد اشتباه برای حل مسائل را خلق می‌کند که گروهی که در این عرصه گام برمی‌دارند قابل تقدیر هستند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه وظایف جوان انقلابی طبق بیانات رهبر معظم انقلاب تعریف شده، اظهار داشت: جوانانی که در این رویداد شرکت می‌کنند مولفه‌های یک جوان انقلابی را دارند.

قمی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات و دیگر نهاد‌هایی که در این راستا کمک کرده اند کمترین کاری است که در مسیر رفع مشکلات در دستور کار قرار داده‌اند، افزود: دستگاه‌های حاکمیتی برای ایجاد فردا‌هایی روشن که به دست سرمایه‌های زنده و انسانی که رقم خواهد خورد، حالا حالا‌ها بدهکار است.

نام نویسی ۴۰۰ نخبه البرزی در رویداد پیشگام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز نیز در این آیین با اشاره به اینکه در زمانی زندگی می‌کنیم پرچم توحید در ایران عزیز به اهتزاز درآمده و حکومت ما به دست، ولی فقیه است و باید شکر نعمت داشته باشیم، گفت: تصمیم بر این شد در این راه دست بکار شویم و برای رفع مشکلات و چالش‌ها اقدام کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق با بیان اینکه شکل گیری تمدن نوین نیازمند برنامه ریزی جدی و دقیق است، افزود: پیشگام بهانه‌ای بود برای تمرین اینکه چطور می‌توانیم مشکلات پیرامون زندگی خود را ریشه یابی کرده و در مسیر برطرف کردن آن گام برداریم.

وی اظهار داشت: طی ۲ هفته گذشته در رویداد پیشگام البرز، اساتیدی مجموعه را همراهی کردند که زحماتشان قابل تقدیر است ضمن اینکه باید قدردان تلاش و زحمات تمامی شرکت کنندگان این رویداد باشیم.

وی در ادامه به تشریح برگزاری دومین رویداد پیشگام در البرز اشاره و گفت: ۴۰۰ نفر از نخبگان استان برای حضور در رویداد ثبت نام کردند که پس از پالایش از سوی اساتید و برگزار کنندگان به ۲۹ نفر رسیدند.

ولایی بر حق اضافه کرد: درنهایت تلاش این شرکت کنندگان در مسیر رفع دغدغه مدنظر هشت تیم به مرحله رده بندی می‌رسند و در گام نهایی ۴۰ روز فرصت دارند تا برای رفع مشکل در میدان واقعی اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: زیبایی رویداد پیشگام این است که امتداد دارد و حاضران تا رسیدن به نتیجه مدنظر می‌توانند در میدان بمانند و تلاش کنند.

وی در ادامه به حضور سابقون رویداد پیشگام در این آیین اختتامیه اشاره کرد و گفت: میزبان ۱۰ تیم منتخب از هشت رویداد گذشته در سراسر کشور هستیم که بهره گیری از تجربه این افراد کمک شایانی به شرکت کنندگان این دوره خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نخستین دور از رویداد پیشگام برای استان البرز پر برکت بود و ثمر و نتیجه تلاش شرکت‌کنندگان در سفر ریاست جمهوری به استان نمایان شد، اظهار امیدواری کرد که امسال نیز در مسیر بازشدن گِرِه‌ای از مشکلات استان همراه باشد.

نظر شما