شناسهٔ خبر: 57570444 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وداع تلخ برزیل با جام جهانی/ صعود کرواسی به نیمه نهایی

در ضربات پنالتی، کرواسی چهار بر دو پیروز شد و جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کرد. رودریگو و مارکینیوش پنالتی‌های برزیل را از دست دادند تا بازهم این تیم ناکامی دیگری را تجربه کند.

صاحب‌خبر -

کرواسی با درخشش دروازه‌بان درخشانش در ضربات پنالتی و با عملکرد برزیل موفق شد اولین تیم صعود کننده به نیمه نهایی جام باشد.

به گزارش "ورزش سه" نیمه اول دیدار کرواسی و برزیل شاید از نظر نتیجه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما از نظر عملکرد به نظر کرواسی دست بالاتر را داشت. آنها به خوبی مهاجمین و خط هافبک برزیل را در یک سوم دفاعی خود کنترل کردند و اجازه خلق موقعیت به بازیکنان خلاق برزیل را ندادند. پرس بالا و از محوطه برزیل نکته‌ای بود که شاید افراد زیادی آن را پیش‌بینی نمی‌کردند. کرواسی در مالکیت توپ و ایجاد موقعیت در نیمه اول تقریباً با برزیل برابر بود تا نشان دهد بازی با گذشت هر دقیقه برای برزیل دشوار می‌شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - یک چهارم نهایی

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰ - تماشاگر:
داور:  مایکل الیور (انگلیس)/ کمک‌ها: استوارت برت و گری بزویک (انگلیس)/ داور چهارم: مصطفی غربال (الجزایر)/ داور ویدیویی: پل ون بوکل (هلند)

تیم ملی کرواسی:
دومینیک لیواکوویچ، جوزپ یورانوویچ، دژان لوورن، جوسکو گواردیول، برنا سوسا (۱۱۰ آنته بودیمیر)، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ (۱۱۴ میسلاو اورشیچ)، متئو کواچیچ ( ۱۰۶ لاورو ماجر)، ایوان پریشیچ، آندری کراماریچ (۷۲ برونو پتکوویچ) و ماریو پاسالیچ (۷۲ نیکولا ولاشیچ)

سرمربی: زلاتکو دالیچ

تیم ملی برزیل:
الیسون بکر، ادر میلیتائو ( ۱۰۶ الکس ساندرو)، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دنیلو، کاسمیرو، لوکاس پاکوئتا ( ۱۰۶ فرد)، نیمار، رافینیا (۵۶ آنتونی)، وینیسیوس جونیور ( ۶۴ رودریگو) و ریچاردسون ( ۸۴ پدرو)

سرمربی: تیته

 شرح گل:

کرواسی ۰ - برزیل ۱، دقیقه ۱+۱۰۵: فوق ستاره زرد پوشان فوق ستاره زرد پوشان بالاخره اثر خود را در بازی گذاشت. نیمار از میانه‌های زمین با دپ بار یک و دو و گرفتن آخرین پاس از پاکوئتا به درون محوطه رفت و با جا گذاشتن لیواکوویچ بعد از ۱۰ سیو او را تسلیم کرد

کرواسی ۱ - برزیل ۱، دقیقه ۱۱۶: لوکا مودریچ از جناح چپ بازیکن تعویضی اورسیچ را راه انداخت. اورسیچ با نفوذ از جناح چپ توپ را به نزدیکی‌های نقطه پنالتی فرستاد. پتکوویچ در انتظار توپ بود و آن را با پای چپ به سمت دروازه شلیک کرد ولی در مسیر توپ با برخورد به تیاگو سیلوا تغییر مسیر داد و به گوشه دروازه رفت تا آلیسون هرچه تلاش کند به توپ نرسد.

لحظات حساس:

دقیقه ۵: ویسینیوس اولین ضربه را به سمت دروازه کرواسی زد. ضربه پای راست او از پشت محوطه با جاگیری مناسب لیواکوویچ در اختیار او قرار گرفت.

دقیقه ۱۳: اولین خطر جدی بوسیله کرواسی رقم خورد. جوزپ یورانوویچ توپ را از میانه زمین برداشت و به سرعت به محوطه برزیل نزدیک شد. با پاس به جناح راست او پاسالیچ را پیدا کرد ولی ارسال زمینی و خطرناک او به خوبی روی پای پریشیچ جفت و جور نشد و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۲۱: دو موقعیت پیاپی برای برزیل خلق شد. ابتدا ویسینیوس از جناح چپ وارد محوطه کرواسی شد و با یک و دو با ریچارلیسون او را در موقعیت ضربه قرار داد اما شوت او بعد از برخورد با مدافعان برگشت داده شد. در ادامه توپ به نیمار رسید و او از گوشه چپ محوطه به سمت دروازه ضربه زد اما توپ کم جان او به راحتی در اختیار دروازه‌بان کرواسی قرار گرفت.

دقیقه ۴۲: حرکت پا به توپ ویسینیوس جونیور در جناح چپ محوطه کرواسی بروزوویچ را مجبور به خطا کرد و یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه برای برزیل به دست آمد. نیمار ستاره برزیلی پشت توپ قرار گرفت ولی ضربه او بعد از برخورد با سر مدافعین به راحتی در آغوش لیواکوویچ آرام گرفت.

دقیقه ۴۷: روی نفوذ و پاس زمینی در عرض میلیتائو درون محوطه کرواسی چیزی نمانده بود با اشتباه ژوسکو گواردیول مدافع کرواسی دروازه باز شود ولی لیواکوویچ با واکنش عالی توپ را برگشت داد. در برگشت و موج دوم حمله توپ به ویسینیوس رسید و او توپ را درون محوطه به نیمار داد. ستاره برزیل با چرخش توپ را به سمت دروازه زد ولی با برخورد به مدافع کرواسی توپ به ویسینیوس رسید اما ضربه او به وسیله دروازه‌بان کرواسی دفع شد.

دقیقه ۵۵: ریچارلیسون با پاس مستقیم زمینی از پشت محوطه نیمار را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان کرواسی قرار داد اما نفوذ او و تنگ شدن زاویه به لیواکوویچ کمک کرد تا توپ را دفع کند.

دقیقه ۶۴: توپ سرگردان درون محوطه به پاکوئتا رسید و او در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما لیواکوویچ ستاره کرواسی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۷۶: بازهم دروازه‌بان کرواسی برزیل را ناامید کرد. پاس ریچارلیسون به نیمار رسید ولی ضربه پای چپ او را لیواکوویچ با پا برگشت داد.

دقیقه ۸۰: ارسال میلیتائو با اثرگذاری پدرو به پاکوئتا رسید ولی ضربه پای چپ او را لیواکوویچ دفع کرد‌

دقیقه ۱۰۳: برخلاف جریان بازی توپ بلند به جناح چپ و نزدیکی‌های محوطه برزیل رسید. پتکوویچ به زیبایی دو مدافع برزیل را محو کرد و توپ را به بروزوویچ رساند ولی ضربه او با بی‌دقتی به فضای بالای دروازه رفت.

دقیقه ۲+۱۲۰: آخرین فرصت برزیل برای پیروزی در وقت‌های اضافه با واکنش لیواکوویچ بازهم برای برزیل از دست رفت. ضربه تیاگو سیلوا روی ارسال نیمار را دروازه‌بان کرواسی برگشت داد تا تیمش در جام باقی بماند و بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

نتیجه ضربات پنالتی: 

برزیل 1 (2)

کرواسی 1 (4)

برچسب‌ها:

نظر شما