شناسهٔ خبر: 57569795 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

ترخیص فوری ۲۰۰ هزار سرم از بندر شهید رجایی بندرعباس

19 دی: رئیس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص فوری محموله ۲۰۰ هزار عددی سرم از بندر شهید رجایی بندرعباس با دستور ویژه قضایی و برای تأمین نیاز کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
مجتبی قهرمانی از ترخیص محموله ۲۰۰ هزار عددی سرم در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر ورود دستگاه قضائی به مسأله کمبود دارو و کمک به دولت در امر کنترل بازار خبر داد.
قهرمانی اظهار داشت: با توجه به اخبار مربوط به کمبود سرم در مراکز درمانی و داروخانه‌های برخی از استان‌ها و درخواست صاحبان کالا برای ترخیص محموله بزرگ سرم موجود در بندر شهید رجایی بندرعباس، دستور ویژه قضائی برای ترخیص فوری این محموله ۲۰۰ هزار عددی سرم صادر شد و در نتیجه آن، محموله مذکور، امروز جمعه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ برای تأمین نیاز کشور به استان‌های مختلف ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مأموریت ویژه‌ای نیز به دادستان مرکز استان و قاضی ویژه بنادر و گمرکات داده شد تا با همکاری مسئولان بندر شهید رجایی بندرعباس و دیگر دستگاه‌های متولی، ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای ترخیص یکسره و بدون هیچگونه ایستایی و معطلی این محموله سرم، بر مراحل ارسال تا تحویل آن به مراکز درمانی نظارت کنند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه این دستور قضائی با توجه به نیاز فوری مراکز درمانی کشور به این اقلام دارویی صادر شده است، تأکید کرد: دستگاه قضائی در راستای وظایف ذاتی خود به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و صیانت از حقوق عمومی، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

نظر شما