شناسهٔ خبر: 57567632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مروری بر خطبه های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

ضرورت راه اندازی محیطی برای بیان مطالبات و اعتراض های جوانان یکی از مطالبی بود که امامان جمعه شهرستان های خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه به آن پرداختند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی امام جمعه تربت‌حیدریه تبعیت محض و اعتماد بی‌حساب و کتاب به فضای مجازی را از مصادیق فساد، فحشا و تباهی خواند و گفت متاسفانه امروز و به خصوص در این خطه شاهدیم عده‌ای در فضای مجازی بدون هیچ تحقیق و راستی‌آزمایی و کسب اطلاعات موثق، با آبروی افراد بازی می‌کنند.

او افزود: از دایره انصاف به دور است هر چیزی را در فضای مجازی دیدیم، فورا آن را منتشر و زمینه فروپاشی بنیان خانواده‌ها را فراهم آوریم.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد هم گفت: مسوولان باید فضایی برای بیان مطالبات و اعتراضهای جوانان و دانشجویان به صورت مسالمت آمیز و صمیمانه فراهم کنند.

او در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان با گرامی داشت روز دانشجو افزود: دشمنان سعی می کنند با سوء استفاده از مطالبات جوانان و دانشجویان در جامعه اغتشاش به راه بیندازند ولی صف دانشجویان فهیم و انقلابی از اغتشاشگران جداست و دانشجویان به هیچ عنوان ابزار تحقق اهداف دشمنان نمی شوند.

وی با انتقاد از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حالی که دشمنان برای اجرای ترفندهای خود و شبیخون و تهاجم فرهنگی مبالغ زیادی اختصاص می دهند ولی به دستگاههای فرهنگی کشور ما اعتبارات کمی اختصاص می یابد به طوری که این ادارات و سازمانها نمی توانند به دلیل محدودیت منابع اعتباری وظایف خود را به خوبی اجرا کنند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار نیز گفت: نفرت ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان از رژیم صهیونیستی روند فروپاشی این رژیم پوشالی را تسریع بخشیده است.

او در خطبه های نماز جمعه امروز سبزوار افزود خبرنگار رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که مسابقات جام جهانی فوتبال میزان تنفر ملت های مسلمان از ما را مشخص کرد.

وی تصریح کرد: خبرنگار رژیم صهیونیستی اعتراف نموده که آرزوی ملت های مسلمان محو رژیم صهیونیستی است و آنها حتی از مصاحبه با رسانه این رژیم خودداری کرده اند؛ امروز گروههای مقاومت اسلامی مسلح شده و با انجام عملیات های بزرگی علیه رژیم صهیونیستی، خواب راحت را از چشمان آنها ربوده اند.

حجت الاسلام مقیسه بیان کرد: همچنین حملات سایبری علیه زیرساخت های این رژیم افزایش یافته و هر هفته بخشی از مناطق اشغالی هدف حملات سایبری هکرهای مقاومت قرار می گیرد که مجموعه این تحولات مهاجرت آنها به مناطق اروپا را بیشتر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به دعوت رسانه های غربی و ایادی آنها در بستن بازار با تهدید و ارعاب گفت: این موضوع بیانگر فقدان پایگاه مردمی اغتشاشگران و اربابان آنهاست.

امام جمعه سبزوار ادامه داد: اعتصابات بازاریان در اوایل انقلاب که کمر رژیم پهلوی را شکست بر اساس احساس وظیفه شرعی، ملی و مبارزه با استکبار و داوطلبانه و نه با ارعاب و زور صورت گرفته بود.

وی با قدردانی از عدم همراهی اصناف و بازاریان با مقاصد استکبار افزود: البته موارد خیلی محدودی از اصناف به علت نبود بصیرت کافی و هم صدایی با رسانه های غربی و سعودی با اقدام علیه استقلال و تمامیت ارضی کشور، کسب و کار خودرا تعطیل و در فضای مجازی هم بلندگوی دشمن شده و دیگر هم صنفان خود را تحریک کرده اند که باید با آنها برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

امام جمعه سبزوار گفت: جلو ساخت و ساز در اراضی سجادشهر سبزوار، که ۲ هزار شهروند در آن سند رسمی و قانونی دارند، به سبب وجود یک پرونده گرفته شده است و پرونده مرتبط با آن ییش از یک سال است که در دستگاه قضایی در مرحله بررسی از مرحله بازپرسی فراتر نرفته است.

وی افزود: درخواست مردم مظلوم این است که دستگاه قضایی استان صدای آنها را بشنود و با رسیدگی سریعتر این پرونده مشکل ساخت وساز مالکان منطقه سجادشهر سبزوار را که در گذشته با سختی این اراضی را خریداری کرده اند، فراهم سازد.

حسین اسلامی امام جمعه تربت جام در خطبه‌های نمازجمعه گفت:حساب اعتراضات واقعی را از اغتشاشگر داخلی جدا کنید، حدود ۶۰ درصد از مردم اعتراض خود را مسائل اقتصادی و معیشتی می‌دانند و ۳ درصد حجاب و گشت ارشاد، مگس روی زخم می‌نشیند اگر زخم نباشد مگس مزاحمی نخواهد بود.

وی افزود: بعضی از دستگاه‌های فرهنگی به وظایف خود درست عمل نکرده اند، و رهبر معظم انقلاب از این موضوع ناراحت اند که چرا وقت کافی و مناسب برای انجام مسائل فرهنگی گذاشته نمی‌شود، سازمان صدا و سیما باید خیلی قوی‌تر در جنگ رسانه‌ای و فرهنگی عمل کند وارد میدان تبیین شود، سوالات جوانان در دانشگاه صدا و سیما باید حل شود.

امام جمعه تربت جام ادامه داد: در سالیان اخیر فضای مجازی کشور رها و بی در و پیکر بوده کمتر کشوری پیدا می‌شود که فضای مجازی اش محل تاخت و تاز عناصر دشمن باشد و مسئولان آنقدر بی تفاوت باشندو فضای مجازی بستری برای بر اندازی و آشوب و اغتشاش شود.

وی تصریح کرد:دروغگویی، بزرگترین محصول شوم زبان است، کسی که قسم دروغ بخورد به جنگ خدا آمده است و گناه کبیره مضاعف انجام داده است، انسان شیرینی و حلاوت ایمان را نخواهد چشید مگر اینکه دروغ‌های جدی و شوخی را ترک کند.

وی افزود:بعضی از گناهان مانند دره خطرناکی است باید از چند متری رعایت کرد.

نظر شما