شناسهٔ خبر: 57567064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بسطام:

دفاع از حق و حقیقت رکن زندگی فاطمی است

شاهرود- امام جمعه بسطام با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) در بطن مسائل سیاسی و بحران‌ها رشد کرده و رسالت دفاع از حق و حقیقت را به عهده داشتند، گفت: دفاع از حق و حقیقت رکن زندگی فاطمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی روستای میغان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به همه مردم و کسانی که این روزها شعار «زن، زندگی، آزادی» سر داده‌اند اظهار کرد: سخن گفتن پیرامون شخصیت وجودی و مقام معنوی حضرت زهرا (س)، کاری سخت و دشوار است، چرا که این بانوی گرانقدر روحی آسمانی داشت و فضائل و کرامات دخت پیامبر آنقدر زیاد است که از درک ابعاد وجودی ایشان عاجز هستیم.

وی ادامه داد: در حدیث کساء نقل شده پس از آنکه جبرئیل از خداوند می‌پرسد این افرادی که زیر کساء (روانداز) هستند چه کسانی هستند خداوند این پنج تن را به گونه متفاوتی معرفی می‌کند خداوند در جواب جبرئیل می‌فرماید «آنان فاطمه، پدر، شوهر و فرزندانش هستند». این عبارت نشان‌دهنده جایگاه والا و شناخته شده حضرت زهرا (س) در آسمان‌ها و در میان فرشتگان الهی است؛ و خدا محور را حضرت زهرا (س) قرار داده است که نشان‌دهنده عظمت و بزرگی حضرت فاطمه (س) در عالم هستی است.

امام جمعه بسطام اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) هم که در بطن مسائل سیاسی جامعه و بحران‌ها رشد کرده بود و رسالت دفاع از حق و حقیقت را به عهده داشت در همین روزها با دفاع از حریم ولایت و با بصیرت و آگاهی عمیق نسبت به توطئه‌ای که مسیر امامت را منحرف ساخته بود هشیارانه وارد عرصه جامعه شد و به صورت یک عنصر آگاه در صحنه جامعه حضور جدی و فعال یافت و رهبری دفاع از امامت را برعهده گرفت. تربیت ایشان و حضور آگاهانه این بانو آن هم در جامعه‌ای که اعراب جاهلیت دختران خود را زنده به گور می‌کردند نماد زن، زندگی و آزادی است.

رضوی نسب در انتهای خطبه‌های نماز با اشاره به شهدای بخش بسطام و روستای میغان از خانواده‌های متدین و انقلابی آنها تشکر کرده و افزود: این ملت تا پا جان برای سربلندی دین مبین اسلام و نظام جمهوری اسلامی پا در رکاب خواهند بود و همه به فرامین مقام معظم رهبری گوش جان خواهند سپرد.

نظر شما