شناسهٔ خبر: 57567059 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

هلند – آرژانتین؛ جذابیتی که مسی به جام می‌دهد

رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی از امشب استارت می‌خورد تا در همین روز تکلیف دو تیمی که به نیمه‌نهایی می‌رسند، مشخص شود.

صاحب‌خبر -

فرارو: رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی از امشب استارت می‌خورد تا در همین روز تکلیف دو تیمی که به نیمه‌نهایی می‌رسند، مشخص شود. در دیدار اول کرواسی که توانسته در مرحله قبل و در ضربات پنالتی از سد ژاپن عبور کند، به مصاف برزیل می‌رود. برزیل، مدعی جدی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها در یک‌هشتم نهایی در دیداری تقریبا راحت و یک‌طرفه از سد کره‌جنوبی با نتیجه ۴ بر یک عبور کرد تا بعد از پرتغال، راحت‌ترین صعود به جمع هشت تیم پایانی جام جهانی را داشته باشد.

در سوی دیگر، در یکی از زیباترین بازی‌های این مرحله هم تیم‌های هلند و آرژانتین به مصاف یکدیگر می‌روند. آرژانتین در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق شد با نتیجه ۲ بر یک استرالیا را از پیش‌رو بردارد و هلندی‌ها هم با ارائه یک بازی جذاب توانستند آمریکا را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهند و رقیب آرژانتین در یک‌چهارم نهایی شوند. به‌هرروی، با توجه به نتایج رقم‌خورده، دیدار‌های این مرحله به‌مراتب از بازی‌های مرحله قبلی جذاب‌تر خواهد بود.

دومین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی را که قرار است امشب برگزار شود، تیم‌های هلند و آرژانتین برگزار خواهند کرد. این یکی بدون تردید جذاب‌ترین بازی این مرحله از رقابت‌ها در روز نخست می‌تواند باشد. هلندی‌ها در این جام تیم مرموزی نشان داده‌اند و شاید تا به الان نخواسته‌اند دستشان رو شود. آن‌ها تازه در دیدار قبلی برابر آمریکا بود که شمه‌ای از بازی توتال فوتبال را به نمایش گذاشتند.

بازی‌ای که اگر در آن تبحر داشته باشند، نه‌تن‌ها آرژانتین بلکه هر تیم دیگری را می‌توانند شکست دهند. البته شاید رقبای هلند هم در این جام جهانی چندان قدرتی نداشته‌اند و جدی‌ترین محک را در همین بازی مقابل آرژانتین بخورند.

هلند یکی از معدود تیم‌های سرشناس و صاحب‌سبک دنیا‌ست که تا به الان فاتح جام جهانی نشده است. آن‌ها سه بار در فینال حاضر شده‌اند، ولی هر سه را باخته‌اند. شاید این‌بار دست‌کم اگر بخواهند این عدد را افزایش دهند، انگیزه‌ای مضاعف برای برتری مقابل آرژانتین داشته باشند.

در سوی مقابل هم تیم آرژانتینی قرار دارد که برای بردن جام بی‌تابی می‌کند. لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش بعد از موفقیت در کوپا و فرار از فشار منتقدان حالا شاید فقط به یک جام جهانی نیاز داشته باشند تا نامشان را برای همیشه در تاریخ بنویسند. مسی که مشخصا برای جنگی تاریخی پا به این جام گذاشته است.

بسیاری می‌گویند اگر مسی بتواند قهرمان جام جهانی شود، بدون تردید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال خواهد شد. طرفداران مارادونا همواره روی اینکه مسی بازیکنی باشگاهی است و نتوانسته قهرمانی برای کشورش به دست بیاورد، دست گذاشته و او را نقد کرده‌اند. آرژانتین شاید پخته‌تر شده باشد، ولی مسئله اینجاست که کار ساده‌ای پیش‌رو ندارد و در اولین گام باید از سد هلند عبور کند. تیمی که آمارشان برابر آن‌ها اصلا خوب نیست. در ۹ مصاف قبلی بین هلند و آرژانتین، نارنجی‌ها چهار برد کسب کرده‌اند و آبی‌ها فقط یک برد. چهار بازی هم مساوی شده است. البته یکی از تساوی‌ها دیداری بود که آرژانتین در نهایت در ضربات پنالتی پیروز شد و به فینال جام جهانی ۲۰۱۴ رسید.

نظر شما