شناسهٔ خبر: 57566703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگویی تلفنی؛

وزرای امور خارجه ایران و هلند رایزنی کردند

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هلند در یک گفت‌وگوی تلفنی، به تبادل نظر درخصوص موضوعات مورد علاقه پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به پیشینه چهارصد ساله روابط میان ایران و هلند، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی از استانداردهای دو گانه کشورهای غربی در قبال موضوع حقوق‌بشر و زنان و مواضع مداخله‌جویانه آنها در قبال مسائل داخلی ایران انتقاد کرد و گفت: تلاش برای تحریک جوانان و زنان ایرانی از سوی برخی مقامات و محافل غربی و استفاده ابزاری از رسانه‌ها به این منظور، اقدامی غیرسازنده در عرصه دیپلماتیک بود که به گسترش خشونت‌ها و اقدامات تروریستی در ایران منجر شد. 

وزیر امور خارجه ادامه داد: بی تردید اغتشاشگران و عاملان ترور و خشونت و به‌کارگیری سلاح گرم و سرد علیه پلیس و امنیت جامعه، طبق قوانین قضایی کشور به عدالت سپرده می‌شوند.

ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه هلند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به چهار قرن روابط مثبت و تاریخی میان ایران و هلند و همچنین گفت‌وگوهای سازنده اخیر میان وزاری امور خارجه دو کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ارتقای روابط کنسولی برای رفع مسائل مربوط به اتباع دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی از حسن نظر همتای ایرانی خود برای حل و فصل مسائل مربوط به یک تبعه هلندی و تداوم گفت‌وگوها و دیدارها برای گسترش روابط دوجانبه قدردانی کرد.

نظر شما