شناسهٔ خبر: 57566607 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش؛

ملزم به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم

وزیر آموزش و پرورش، بر لزوم برنامه ریزی برای نسل آینده متناسب با خواسته، نیاز، توانمندی و ظرفیت آنان تاکید کرد و گفت: ما ملزم به اجرای سند تحول بنیادین هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری، در آئین روز دانشجو در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه تهران، گفت: هر فعالیتی که انجام گیرد و نتیجه ‎اش ایجاد عدالت و ظلم ستیزی نباشد، ابتر است.

وی با بیان ویژگی‌های نسل‌های مختلف و نسل جدید و رویکردها و روش‌ها در مواجه با هرکدام، برلزوم توجه به خواسته‎، نیاز، توانمندی و ظرفیت‎ آنان و برنامه‎ریزی برای نسل آینده تاکید و تصریح کرد: باید اندیشید که معلم با دانش آموز و یا استاد با دانشجو چه رفتاری داشته باشد، در این دوران چه اقدامی انجام داد که نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموز مساعد بوده و او در مقابل فرصت‌های تربیتی و یادگیری قرار گیرد.

نوری با اشاره به سبک‌ها و رویکردهای مدیریت و رهبری در دوره‌های مختلف، گفت: امروز سبک‌های مدیریت آموزشی به سمت سبک‌های رهبری مشارکتی و نهادی حرکت می‌کند.

وی، پذیرش دانشجو و دانش آموز به عنوان کنشگر اجتماعی را گامی مهم عنوان و اظهار کرد: برای نسل جدید و نسل حال باید رفتارمان متأثر از سبک مدیریتی آن زمان باشد، معلم تبدیل به همراه پژوهش‎گر، تسهیل‎گر و راهنما شده و دانش آموز و متربی را همراهی کند. ما باید رویکردمان را تغییر داده و دانش آموز را به سرزمینی بیاوریم که مورد تقاضای اوست. این نسل نیازمند ابراز وجود است.

نوری، دغدغه‌های دانشجو معلمان در راستای اهداف و مقاصد دانست که هم جهت با اهداف کشور است و افزود: برای تحقق همین هدف حدود ۵ هزار معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید شدند.

وزیر آموزش و پرورش، دانش آموزان برجسته را حاصل زحمات و کار معلمان دانست و افزود: شما که اکنون اینجا به عنوان سرآمدان دانشجویان کل کشور حضور دارید بخش اعظمی از آن را مدیون خانواده خود و بخشی هم مدیون معلمان خود هستید.

وی، کارهای جهادی تشکل‌های دانشجویی را مورد تقدیر قرار داد و گفتمان سازی را از مهم‌ترین اقدامات نام برد و افزود: امروز در دولت بر ورود معلم تنها از مسیر تربیت معلم تاکید می‌شود، و این گفتمان بسیار با اهمیت بود.

نوری ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد فارغ التحصیلان این دانشگاه ماموریتشان در جهت تقویت هویت ملی و آرمان‌های این مملکت اسلامی را خوب انجام دادند که جای تشکر دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما به اجرای سند تحول بنیادین ملزم هستیم و باید نسبت به آن نیز گزارش بدهیم، بر افزایش تعامل دانشگاه با ادارات آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یکی از مراکز تحول بنیادین است اقدامات در حوزه برنامه درسی و رتبه بندی مدرسه از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای تحول بنیادین انجام می‌شود.

وی با اشاره به کمبودها و برخی نواقص در دانشگاه و سعه صدر و صبوری دانشجو معلمان بر اهتمام در جهت پیگیری و رفع مسائل تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: جامعه باید بداند کاشت در سرزمین آموزش و پرورش، کاشت انسان است و قطعاً یکی دو روزه جواب نمی‌دهد، برای تحول لازم است به یکدیگر کمک کنیم شما دانشجومعلمان حرکت کنید و ما همراه تان باشیم.

وی در پایان سخنان خود به مکتب تربیتی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این مکتب است که می‌شود از یک عرصه سخت جنگی، عرصه تربیتی ساخت.

نظر شما