شناسهٔ خبر: 57566599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سردار دامغانی:

تلاش دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی/جهاد تبیین راه مقابله با توطئه دشمنان

شاهرود_ فرمانده سپاه استان سمنان گفت:وظیفه امروز همه ما بیرون آوردن اذهان مردم از اسارت رسانه‌های بیگانه و بیان حقیقت و تبیین آن به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان با کار جهادی و شبانه‌روزی است.

صاحب‌خبر -

تلاش دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی/جهاد تبیین راه مقابله با توطئه دشمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، سردار حمید دامغانی، در نشست مدیران و مسؤولان اقشار بسیج متخصصان سپاه شاهرود در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج این شهر، با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و حضور آگاهانه نسل جوان و نوجوان بابصیرت در میدان مقابله با اغتشاشات اظهار کرد: ما به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایمان داریم که جوانان و نوجوانان ما امروز از نوجوانان و جوانان دهه ۶۰ عقب نیستند؛ بلکه جلوتر هستند.
وی افزود: فتنه اخیر محک سخت و معیار بصیرت افرادی بود که ادعای زیاد داشتند؛ خداوند متعال در قرآن کریم بیان می‌کند همین که ایمان آوردید، خدا شما را رها نمی‌کند و امتحانات در پیش است.
فرمانده سپاه استان سمنان اضافه کرد: تکرار تاریخ از آغاز اسلام تاکنون باز هم رخ نشان داده و آنچه شنیده و در منطقه دیده بودیم، در کشور ما اتفاق افتاد.
دامغانی با اشاره به اینکه حافظان امنیت و بسیجیان به‌صورت شبانه‌روزی تلاش کردند تا فتنه را خاموش کنند، گفت: این تلاش و حضور جز از بصیرت و ایمان کامل برنمی‌خیزد و آنان که در این فتنه، ایمان و بصیرتشان مشکل داشت، امکان حضور و همراهی را با نظام اسلامی نداشتند.
وی تأکید کرد: بسیجیان و نسل جوان و نوجوان و مردم بابصیرت ما از این آزمون و آزمایش سربلند بیرون آمدند.
دامغانی با اشاره تقابل جبهه حق و باطل در طول تاریخ بشریت و در ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی، بیان کرد: یکی از نقاط حساس جهان، غرب آسیا است که با پیروزی انقلاب اسلامی، طراحی‌ها و نقشه‌های مختلفی ارائه شد تا ایران اسلامی را زمین بزنند.
فرمانده سپاه استان سمنان ادامه داد: ایران در تقابل جدی با استکبار جهانی، مانع جدی در جهت حکمرانی آمریکایی‌ها در منطقه ایجاد کرده است.
دامغانی با بیان اینکه در سند امنیت ملی آمریکا سه کشور چین، روسیه و ایران خطر جدی برای این کشور مطرح شده‌اند، گفت: ایران تهدید جدی برای ایالات متحده آمریکاست؛ چون حکمرانی جدیدی را معرفی کرده که تمدن غربی را به چالش کشیده است.
فرمانده سپاه استان سمنان اضافه کرد: نگاه آن‌ها به جمهوری اسلامی نرم‌افزاری است؛ نه مانند چین و روسیه سخت‌افزاری و این مهم برگرفته از مفاهیم ناب اسلامی بوده که حکمرانی غربی‌ها را در منطقه غرب آسیا دچار مشکل و تهدید کرده است.
وی با تأکید بر اینکه امامین انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا و اسرائیل را فروریختند، افزود: فضای رسانه‌ای و مجازی ساخته دشمنان نمی‌گذارد تا این واقعیت‌ها منتقل شود و این از بغض و کینه آنهاست؛ چونه ما در رشد و توسعه هستیم، اما در جنگ شناختی و ادراکی این‌ها را وارونه نشان می‌دهند.
دامغانی گفت: تقابل ایران اسلامی امروز با استکبار جهانی و غرب‌گرایان داخلی است و آن‌ها تلاش دارند تا ایران اسیر دست‌وپا بته آن‌ها باشد.
فرمانده سپاه استان سمنان اضافه کرد: غربی‌ها با تمدن و فرهنگ ایرانی مشکل دارند و علناً می‌گویند از حقارت ایران لذت می‌برند و غرب‌گرایان هم زنده بودن و حیات خود را در این حقارت ملی دنبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه امروز عده‌ای فریب جنگ ادراکی را می‌خورند و برخی غرب‌گرا‌ها با آگاهی تمام با دشمن همراهی دارند، اظهار کرد: دشمن در ایام اغتشاشات، تمام ظرفیت ۲۰ ساله خود را در جنگ نرم به‌کار برد تا اصول دینی و ملی را دچار خلل کند و عده‌ای از جوانان در فضای مجازی فریب خوردند و عده‌ای هم هدفمند مزدوری و برای دشمنان کارسازی کردند.
تلاش دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی/جهاد تبیین راه مقابله با توطئه دشمنانفرمانده سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه دشمنان امروز در فتنه جدیدشان نیز شکست خورده‌اند، افزود: دشمنان جبهه اطلاعاتی، رسانه‌ای و دیپلماتیک علیه ملت برنامه‌ریزی کردند و جغرافیای تهاجم را در اذهان مردم قرار دادند؛ هر چند در فضای میدانی آرامش برقرار است، اما به ترمیم افکار و اذهان مردم با کار جهادی نیاز داریم.
وی جهاد تبیین و فضای مجازی را مهم و تکلیفی جدی بیان کرد و گفت: فعالیت ۴۷ سازمان جاسوسی و برنامه‌ریزی چندین اندیشکده برای اغتشاشات اخیر و دنبال کردن سوریه‌سازی ایران در نهایت به هدف غایی دشمنان ایران اسلامی نرسید.
دامغانی افزود: دلیل این اتفاقات، حضور دولت انقلابی در کشور و حرکت در مسیر پیشرفت و ترمیم ساختار کشور بود و بانک جهانی تا قبل از اغتشاشات بر رشد ایران تأکید داشت.
فرمانده سپاه استان سمنان ادامه داد: در مبارزه با فساد، سیاست خارجی و داخلی روند خوبی دنبال می‌شد و استکبار جهانی نگران بودند و آثار این اغتشاشات در آینده معلوم می‌شود.
دامغانی با تأکید بر اینکه دشمنان دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی هستند، عنوان کرد: غربی‌ها نماد‌های پیشرفت و اقتدار کشور را هدف قرار دادند تا نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند.
وی تأکید کرد: وظیفه امروز همه ما بیرون آوردن اذهان مردم از اسارت رسانه‌های بیگانه و بیان حقیقت و تبیین آن به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان با کار جهادی و شبانه‌روزی است.

در این نشست سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم فرمانده سپاه شاهرود خیرمقدم گفت و حسین رجبی از شاعران بسیجی در خصوص اتفاقات اخیر کشور شعری سرود.

این همایش به همت بسیج اقشار و متخصصین و معاونت سیاسی سپاه ناحیه شاهرود برگزار شد.

نظر شما