شناسهٔ خبر: 57566340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

چالش و سردرگمی شبکه‌های ماهواره‌ای برای جشن شب یلدا و عید نوروز

شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان که بیش از ۲ ماه است هر گونه خوشحالی و شادی را ممنوع کرده و راهبرد حزن و خشونت و عصبانیت را برای مخاطبان خود انتخاب کرده اند، حالا در آستانه جشن شب یلدا، دچار چالش و سردرگمی در حوزه برنامه سازی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، این شبکه‌ها در کانال تلویزیونی و صفحات فضای مجازی خود، هرگونه عادی سازی فضا و ابراز شادی و خوشحالی را تقبیح کرده و به هر فردی که به هر طریقی خوشحالی کند، شدیدا حمله می‌کنند و فرقه‌های سایبری‌شان، موجی از الفاظ رکیک را نثار افراد می‌کنند.

حالا و به ویژه پس از مسابقات تیم ملی ایران در جام جهانی که بر اساس نظرسنجی‌ها و تحولات میدانی، معلوم شده که بیش از ۸۰ درصد مردم، موافق شادی و نشاط ملی در شرایط کنونی هستند، شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با چالش برنامه سازی در جشن شب یلدا و عید نوروز مواجه هستند.

از یک سو، اگر روند کنونی حزن و سیاست زدگی و دعوت به اغتشاش و ناامنی را ادامه بدهند، با چالش ریزش مخاطب روبرو خواهند شد و از سوی دیگر، اگر به روال عادی برگردند و شب یلدا و نوروز را جشن بگیرند، با تناقض روبرو خواهند شد و نمی‌دانند جواب اقلیت رادیکال و فحاشی که در این ۲ ماه به تحریک این شبکه ها، حتی گوگوش و ساسی مانکن را بی شرف خطاب کردند را چه بدهند.

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی‌ها، گویای آن است که مردم ایران علیرغم همه تحولات و رخدادها، یلدا و نوروز را جشن خواهند گرفت و اگر لندن نشین‌ها بخواهند یلدا و نوروز را هم عزا بگیرند، بیش از گذشته ماهیتشان از سوی مردم طرد خواهد شد.  

باید منتظر ماند و دید که "بی بی سی"، "منوتو"، "اینترنشنال" و عقبه‌های شان در فضای مجازی با این چالش چه خواهند کرد؛ آن‌ها در وضعیت آچمزی هستند که نه راه پس دارند نه پیش.

نظر شما