شناسهٔ خبر: 57566277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران خبر داد:

امضای طومار مطالبه از مجلس برای حل معضل بی حجابی از سوی نمازگزاران ساروی

محمدی گفت: طومار مردمی مطالبه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی و حل معضل بدحجابی و بی عفتی در جامعه توسط نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری و نمازگزاران جمعه در ساری امضا شد.

صاحب‌خبر -

مهرداد محمدی در مراسم امضای طومار مطالبه گری مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی و حل معضل بدحجابی و بی عفتی در جامعه که در حاشیه آیین سیاسی عبادی نمازجمعه در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران گفت: این طومار به جهت رفع معضل بدحجابی و بی عفتی در جامعه توسط صدها نفر از مردم و نمازگزاران جمعه به امضا رسید.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران به همراهی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی،‌نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری باامضا کنندگان این طومار اشاره کرد و گفت: این طومار که در حاشیه نماز جمعه ساری به امضای نمازگزاران رسید، با استقبال نمازگزاران همراه شد.

وی با بیان اینکه مراسم امضای این طومار در سراسر استان مازندران در جریان است، اذعان کرد: مردم به صورت خودجوش پای این طومار ها را امضا می کنند چرا که آحاد جامعه با هنجارشکنی عده ای از افراد که یا معاند و یا فریب خورده هستند، همراه نشدند و مخالف عادی انگاری قضیه بدحجابی و بی عفتی در جامعه هستند.

متن این طومار بدین شرح است؛

 

بسمه تعالی


مطالبه گری از مجلس شورای اسلامی برای حل معضل بی حجابی و بی عفتی موجود در جامعه


در پی وقایع چند ماه اخیر که با هدف ایجاد اختلال در مسیر روشن و پرسرعت پیشرفت ایران اسلامی رخ داد، به وضوح نقش راهبری و صحنه‌گردانی دشمنان قسم خورده عزت و استقلال ایران در جهت سوء استفاده از غفلت و فریب‌خوردگی برخی جوانان و نوجوانان آسیب‌دیده از کوتاهی‌ها و بی‌تدبیری‌ها در دوره‌های مختلف در توجه به هویت خانواده و اصلاح نظام تربیتی و آموزشی کشور آشکار بود که البته با خیانت برخی صاحبان قلم فریب خورده و روشنفکرنمای داخلی و نهایتاً میدان داری ایادی منافقین و سلطنت‌طلبان و اراذل و اوباش در ایجاد اغتشاش و ناامنی همراه شد. اکنون در پی کاهش هیاهو و مشاهده برخی انحرافات و کج‌فهمی‌ها در نخبگان و مسئولین کشور خصوصاً نسبت به رسالت انقلاب اسلامی ناظر به اصل 3 قانون اساسی در مبارزه با ابتذال اخلاقی لازم است هشدارها و مطالبات اساسی جامعه متدینین و دلسوزان نظام اسلامی را یادآور شویم:


۱- اولاً تأکید می‌کنیم آنچه همزمان با وقوع انقلاب اسلامی در دفع و عقب راندن موج و جریان ترویج ابتذال اخلاقی در جامعه ایران و حتی در سطح جهانی رخ داد و زمینه رشد اخلاقی جامعه را فراهم آورد دستاوردی بی نظیر برای انقلاب اسلامی است که هر صاحب قلم و منصب که آن را نادیده گیرد حتماً دچار خطای اندیشه یا غرض‌ورزی نسبت به نظام اسلامی خواهد بود. لذا بر تمامی دلسوزان و وابستگان به نظام اسلامی و عموم مردم واجب است با فهم این تحلیل به بررسی برخی اتفاقات و القائات رسانه‌ای اخیر پرداخته و از موضع پر افتخار نظام اسلامی در مواجهه با ابتذال اخلاقی و احکام اسلامی مانند رعایت حجاب اسلامی در عرصه اجتماعی تمام قد حمایت نمایند.

 


۲- ریشه اصلی رخدادهای اخیر را در رهنمودهای منفعلانه مغلوب جوسازی‌ها و رسانه‌ بازی ها نباید جست و جو کرد. بازی های رسانه ای که متأسفانه تصمیمات مدیریتی و نگاه برخی مسئولان را به عقب‌نشینی از مواجهه با ابتذال اخلاقی و ترویج فرهنگ اصیل عفاف و حجاب و عاد‌ی‌سازی ابتذال اخلاقی خاصه در ویترین نهادهای دولتی و اجرایی و بسترهای تبلیغی و اطلاع‌رسانی آن ها کشانده است. در حالی که ریشه رخدادهای اخیر بلاتکلیفی و ضعف نظام تربیتی و آموزشی کشور خاصه آموزش و پرورش و سیاست‌های لیبرالیستی در تضعیف نهاد خانواده و تجزیه نیازهای خانواده به اجزای جدا از هم در قالب معاونت امور زنان، وزارت جوانان و . . . می باشد که تفصیل آن نامه‌ای مجزا می‌طلبد و چالش اصلی در مواجهه اجرایی با بی حجابی و بی عفتی نیز فقدان قانون کارآمد و قابل اجرا و متولی مشخص و پاسخگو در حوزه مواجهه با ابتذال اخلاقی است.

 


۳- در پایان ضمن هشدار به مدیران و مسئولین نهادها و دستگاه های دولتی و اجرائی و مطالبه اجرای وظیفه در مقابله با ابتذال اخلاقی و ترویج عفاف و حجاب مشخصا از مجلس شورای اسلامی و ریاست آن خواستاریم سریعا اقدام به اصلاح قوانین و فرآیندها در راستای تقویت جریان تربیتی نظام آموزشی کشور خصوصاً جذب و گزینش معلمان ارزشی و تقویت نگاه منسجم و یکپارچه به هویت خانواده نموده و در حوزه اجرایی نیز با کناره‌گیری از عافیت‌طلبی و ارائه رهنمودهای کلی اقدام به تصویب قانون اجرایی و کارآمد برای توقف قاطع جریان ترویج ابتذال اخلاقی و عادی‌سازی بی حیایی و بی حجابی نماید.

پایان پیام/286

نظر شما