شناسهٔ خبر: 57566063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه ارومیه: برای ‌بهبود روند کشت در آذربایجان غربی چاره‌اندیشی شود

امام جمعه ارومیه گفت: در استان آذربایجان‌غربی اهمیت موضوع کشاورزی برای مردم بسیار بالا است و به همین دلیل باید برای رفع مشکلات و بهبود روند کشت محصولات اقدامات اساسی انجام پذیرد تا فعالیت‌ها در این حوزه اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان الگو و اسوه مسلمانان در زمینه  عبادت و ساده زیستی هستند، بر همین اساس باید اصل ساده زیستی و مردم‌داری برای مسئولان و اقشار مختلف مدنظر باشد.

وی افزود: براساس احکام اسلام، مسلمانان نباید اهل تجمل و رفاه‌طلبی باشند و ساده زیستی را در راس امور خود قرار دهند. وابستگی به دنیا در اسلام مذموم است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: دوری مدیران و مسئولان در جامعه اسلامی از تجمل‌گرایی موضوعی مهم و اساسی به شمار می‌رود و باید با رعایت این اصل نسبت به اصلاح وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: مردم در زندگی دارای مشکل هستند و اگر مدیران ساده زیستی را رعابت کنند، درک و تحمل این وضعیت برای فقرا و اقشار پایین جامعه نیز سهل‌تر می‌شود.

قریشی با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: ایشان نمونه بارز از یک زن عفیف و باحیا هستند که در دنیای امروز می‌تواند به عنوان الگوی بارز برای بانوان باشد.

وی، با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها در حوزه بانوان، گفت: در جامعه باید مراکز اختصاصی بانوان نظیر دانشگاه، مراکز تفریحی و خدماتی باشد تا این قشر دچار زحمت نشوند.

 وی گفت: تسخیر فرهنگی و تغییر در فرهنگ جامعه هدف اصلی دشمنان است و تلاش دارند با این کار نسبت به نفوذ در میان مردم اقدام کنند. باید برای اصلاح فرهنگ و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه فعالیت‌ها و اقدامات جدی انجام شود.

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اقتصاد و رفع موانع تولید در کشور، ابراز داشت: باید راه‌های قانونی و خلاهای موجود در مسیر رفع موانع تولید شناسایی و حل شود تا فعالان اقتصادی با آرامش خاطر به تولید پرداخته و رشد اقتصادی را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: شناخت ذائقه اقتصادی در مناطق مختلف امری ضروری است. در استان آذربایجان‌غربی اهمیت موضوع کشاورزی برای مردم بسیار بالا است و به همین دلیل باید برای رفع مشکلات و بهبود روند کشت محصولات اقدامات اساسی انجام پذیرد تا فعالیت‌ها در این حوزه اصلاح شود.

قریشی گفت: آموزش نحوه تغییر کشت محصولات و نیز ارائه خدمات مناسب به کشاورزان جزو اموری است که می‌تواند در بهبود وضعیت اثرگذار باشد.

وی در پایان، با اشاره به سیاست‌های برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه 1402 بیان داشت: نمایندگان مردم در مجلس باید ضمن برسی دقیق نقاط ضعف و قوت برنامه هفتم و بودجه سال آینده، این برنامه‌ها را با دقت تدوین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما