شناسهٔ خبر: 57566016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هیجان آمریکایی‌ها از میزبانی لیگ ملت‌های والیبال/ اسپرو: همه‌بازیها برای ما مهم هستند

امیررضا امیری‌نژاد

رئیس و مدیر اجرایی فدراسیون والیبال آمریکا از میزبانی این کشور برای رقابت‌های لیگ ملت‌ها استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان با حضور ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

بر اساس برنامه اعلامی فدراسیون جهانی والیبال، هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از ۱۶ تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

هفته دوم به میزبانی روتردام هلند و اورلئان در فرانسه از۳۰ خرداد تا ۴ تیرماه برگزار خواهد شد. همچنین هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از ۱۳ تا ۱۸ تیرماه سال آینده در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین برگزار می‌شود.

فدراسیون جهانی والیبال شهر گدانسک لهستان را به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان معرفی کرد که این رقابت‌ها از ۲۸ تیرماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و به مدت پنج روز (یکم مرداد) با حضور هشت تیم برتر لیگ ملت‌ها پیگیری خواهد شد.

FIVB همچنین شهر تگزاس آمریکا را به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه زنان معرفی کرد که هشت تیم برتر از ۲۱ تا ۲۵ تیرماه در این شهر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

ترکیه، ایتالیا، آمریکا، صربستان، تایلند، لهستان، کره‌جنوبی، کانادا، ژاپن، برزیل، بلغارستان، هلند، جمهوری دومینیکن، کرواسی، آلمان و چین ۱۶ تیم شرکت کننده در گروه زنان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ هستند.

جیمی دیویس، رئیس و مدیر اجرایی فدراسیون والیبال آمریکا درباره میزبانی این کشور گفت: والیبال ایالات متحده از میزبانی دور مقدماتی مردان و فینال زنان لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳ هیجان زده است. طرفداران آمریکایی این فرصت را خواهند داشت تا تیم مردان که برنده سه مدال طلای المپیک است را از نزدیک تماشا کنند. قطعا این مسابقات در بهترین حالت خود برگزار خواهد شد.

کارچ کرالی، سرمربی تیم ملی زنان آمریکا، گفت: زنان و کارکنان ما از فرصت برای رقابت در فینال VNL در تگزاس بسیار هیجان زده هستند. این یک تجربه فوق العاده برای ما و یک فرصت منحصر به فرد برای طرفداران والیبال آمریکایی بود تا بهترین های جهان را ببینند.  

زنان ایالات متحده در سه سال از چهار سال گذشته موفق به کسب طلای VNL شده اند. آنها مدافع عنوان قهرمانی المپیک بوده و اکنون در رده چهارم جهان قرار دارند.

همچنین جان اسپرو، سرمربی تیم ملی مردان آمریکا درباره لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ گفت: بسیار خوشحالم که دوباره مقابل هواداران خانگی خود مسابقه خواهیم داد. VNL یک تورنمنت مهیج و پویا است که در آن هر مسابقه اهمیت دارد. هواداران آمریکایی از تماشای رقابت تیم ما در برابر بسیاری از بهترین تیم های جهان لذت خواهند برد.

مردان ایالات متحده در VNL ۲۰۲۲ و در فینال VNL ۲۰۱۹ که در شیکاگو میزبانی کردند، نقره گرفتند. آنها در سال ۲۰۱۸ برنز گرفته و اکنون در رده ششم جهان قرار دارند.

به گزارش ایسنا، لیگ ملتهای والیبال یک تورنمنت بین المللی سالانه والیبال است که در آن ۱۶ تیم از بهترین تیم های جهان در دو بخش مردان و زنان، طی چهار هفته با هم رقابت می کنند. هشت تیم از دور مقدماتی به فینال VNL راه پیدا می کنند که در آن برنده یک میلیون دلار به خانه می برد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما