شناسهٔ خبر: 57565727 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمدبیگی با اشاره به حضورش در اجلاس بین‌المللی سلامت الکترونیک در کشور ازبکستان:

پیگیری تقویت و گسترش دیپلماسی سلامت و تبادل و پذیرش دانشجویان بین کشورهای حاضر

رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت که به همراه جمعی از مسئولان وزارت بهداشت در اجلاس سلامت الکترونیک با حضور کشورهای آسیایی و اروپایی و با هدف تبادل نظر ملل مختلف در کشور ازبکستان شرکت کرده از پیگیری تقویت و گسترش دیپلماسی سلامت و تبادل و پذیرش دانشجویان بین کشورهای حاضر در این اجلاس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت به همراه جمعی از مسئولان وزارت بهداشت در اجلاس سلامت الکترونیک با حضور کشورهای آسیایی و اروپایی و با هدف تبادل نظر ملل مختلف در کشور ازبکستان شرکت کرد.

در این سمینار تخصصی انتقال تجربیات کشورهای ایران، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، نروژ و آلمان در راستای سلامت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفت و در دو روز ابتدایی این کنفرانس مسائل مربوط به کشورهای آسیای میانه مطرح و در دو روز پایانی نیز تجربیات کشور ایران و آلمان در حوزه سلامت الکترونیک در اختیار کشورهای حاضر در اجلاسیه قرار گرفت.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سخنان خود در این اجلاسیه، گفت: کشور ایران در تلاش است در این کنفرانس  تجربیات خود را در حوزه سلامت الکترونیک در اختیار کشورهای منطقه قرار دهد و تجارب ایران در این حوزه می‌تواند الگوی کشورهای منطقه باشد؛ بی تردید ما نیز از تجربیات جدید کشورهای حاضر در این اجلاسیه بهره مند خواهیم شد.

وی افزود: تقویت و گسترش دیپلماسی سلامت و فعالیت‌های مشترک تله مدیسین، سلامت الکترونیک و گردشگری سلامت همچنین تبادل و پذیرش دانشجویان بین کشورهای حاضر در اجلاسیه ازبکستان در حال پیگیری است.

به گزارش خانه ملت؛ دیدار با سفیر ایران در کشور ازبکستان، معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز اورژانس ازبکستان و بازدید از بیمارستان ملی تاشکند از جمله برنامه های محمدبیگی در سفر به ازبکستان بود./

پایان پیام

نظر شما