شناسهٔ خبر: 57565645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اردبیل اعلام کرد؛

سهم پایین اردبیل در حوزه سرانه فضاهای آموزشی

اردبیل- استاندار اردبیل با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل گفت: اردبیل از کیفیت و سرانه پایین فضاهای آموزشی رنج می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر جمعه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات مجتمع آموزشی دارالفنون اردبیل که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: استان اردبیل از محرومیت تاریخی رنج می‌برد و با متوسط کشوری در حوزه‌های مختلف فاصله زیادی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور، ۶ متر مربع فضا وجود دارد که این رقم در استان اردبیل کمتر از چهار متر مربع است.

استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل جز استان‌هایی است که حتی به متوسط کشوری نیز دست پیدا نکرده و در برخی از شهرستان‌ها وضعیت سرانه آموزشی حاد و بسیار نگران‌کننده است.

عاملی افزود: در قالب جلسات متعددی که با خیرین و گروه‌های تأثیرگذار در جامعه داشتیم، سعی ما بر این است تا در مسیر ارتقای وضعیت آموزشی تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث کیفیت آموزشی نیز با سرگروه‌های آموزشی جلسات متعددی برگزار کردیم تا وضعیت نمرات نهایی دانش‌آموزان این استان را که پایین است، ارتقا بدهیم.

عاملی اضافه کرد: هم در ارتقای سرانه فضای آموزشی و هم کیفیت آموزشی سعی ما بر این است تا شرایط مطلوبی فراهم کنیم چرا که بخش عمده‌ای از افت تحصیلی دانش‌آموزان مربوط به بالا بودن تعداد دانش‌آموزان در سر کلاس‌ها است در حالی که سرانه فضای آموزشی باید ارتقا یابد تا کیفیت آموزشی نیز بهبود پیدا کند.

وی سهم استان اردبیل را در کنکور به رغم استعدادهای مناسب، سهم بسیار پایین اعلام کرد و ادامه داد: رتبه استان اردبیل در کنکور ۲۵ کشوری است که به هیچ وجه در شأن این استان نیست.

عاملی بیان کرد: برنامه جدی داریم تا در سال تحصیلی جاری ارتقای کیفیت آموزشی را با کسب نمرات بالاتر در امتحانات نهایی و کنکور بهبود ببخشیم که در این زمینه قدم‌های مؤثری نیز برداشته شده است.

وی با قدردانی از حضور بانک عامل در احداث مجتمع آموزشی دارالفنون جداگانه برای دختران و پسران این استان اظهار کرد: در کنار احداث مدرسه، احداث بیمارستان و مجتمع‌های تولیدی نیز مد نظر است.

عاملی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده برای ساخت بیمارستان، در این استان زمین تأمین شده و ما سعی می‌کنیم با همکاری بانک عامل ساخت بیمارستان را نیز به سرعت شروع کنیم.

وی گفت: مدیرعامل بانک عامل قول داده تا با تأمین اعتبار مورد نیاز بیش از یک‌هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و تولیدی در استان اجرا شود که در این زمینه طرح‌های مورد نظر ارائه شده است.

استاندار اردبیل افزود: ما در یک بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح تولیدی را آماده ارائه کردیم تا از فضای استان برای ایجاد فرصت اشتغال بیشتر استفاده کنیم.

نظر شما