شناسهٔ خبر: 57565499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵ استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به افتخاراتی که این استان در حوزه پژوهش و فناوری دارد، گفت: پنج تن از اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در جلسه قرارگاه توسعه اشتغال دانش بنیان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رتبه‌بندی و ارزیابی 110 دانشگاه کشور توسط گروه رتبه‌بندی ISC انجام گرفت؛ نتایج این ارزیابی در جلسه 958 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه 15 آبان‌ماه تأیید و مصوب شد که رتبه مطلق هر دانشگاه اعلام شد.

وی افزود: در رتبه‌بندی سال 1400-1399، مجموعاً تعداد 110 دانشگاه حضور داشتند که اطلاعات آنها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بر اساس مأموریت، دانشگاه‌ها دسته‌بندی شده و مورد رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند که دانشگاه سیستان و بلوچستان رتبه 16 را در بین 74 دانشگاه جامع کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته توسط دانشگاه استنفورد با استفاده از داده‌های پایگاه اسکوپوس، پنج تن از اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال 2022 میلادی قرار گرفتند.

وی با تاکید به لزوم برنامه‌ریزی در خصوص تبدیل پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به قطب نوآوری و استارتاپ منطقه جنوب شرق کشور، افزود: خوشبختانه پارک علم و فناری سیستان و بلوچستان به عنوان پارک برتر کشور شناخته شده است. عملکرد پارک علم و فناوری باید به تولید کالا یا خدمات تبدیل شود.

وی با اشاره به افتخارات استان در حوزه پژوهش خاطرنشان کرد: امروز با افتخاراتی که در حوزه پژوهش و فناوری داریم هیچ مانعی نمیتواند جلوی سیستان و بلوچستان را برای رسیدن به توسعه بگیرد.

انتهای پیام/392/

نظر شما