شناسهٔ خبر: 57565278 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۲ اثر از کردستان به مرحله کشوری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی راه یافت

۱۲ اثر از آثار هنرمندان حوزه صنایع‌دستی کردستان به مرحله ارزیابی کشوری نخستین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی که در خانه کرد سنندج برگزار شد، گفت: این جشنواره در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌صورت دو مرحله استانی و ملی اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: پس از نمایش ۸۰ اثر فاخر و ارزشمند از ۵۰ صنعتگر توانمند استان در خانه کرد سنندج و ارزیابی آن توسط کارشناسان دبیرخانه این جشنواره، ۱۲ اثر از هنرمندان شهرستان‌هاى سنندج، بانه، دیواندره و بیجار به مرحله نهایی و ملی این رویداد راه یافت.

او با بیان اینکه گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و میناکاری از جمله رشته‌های منتخب شده در این جشنواره است، عنوان کرد: آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد که اسفندماه سال جاری توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در تهران برگزار خواهد شد، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

گویلیان یادآور شد: در آیین اختتامیه این جشنواره از هنرمندان منتخب استانی و سه نفر از اساتید برگزیده حوزه صنایع‌دستی کردستان تجلیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بیان کرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری و با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما