شناسهٔ خبر: 57565134 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آخرین وضعیت حضور تماشاگر در دربی تهران

تیم های استقلال و پرسپولیس روز ۲۹ آذر باید در دربی تهران به مصاف هم بروند.

صاحب‌خبر -



به گزارش تابناک، سهیل مهدی درمورد زمانبندی رقابت‌های لیگ برتر پس از اتمام جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: جام جهانی روزهای خوب و مسابقات گرمش را پشت سر می گذارد اما به دلیل بحث زمانبندی که باید لحاظ شود، از فردای فینال این رقابت‌ها لیگ خودمان را شروع می‌کنیم. امسال به دلیل تعطیلاتی که برای جام جهانی اتفاق افتاد، بین دو نیم فصل تعطیلی نداریم و در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر هفته دوازدهم لیگ برگزار می‌شود. بلافاصله هفته‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: پنجره نقل و انتقالات پس از پایان هفته پانزدهم باز می‌شود تا تیم‌هایی که می‌خواهند تغییری داشته باشند، این کار را انجام بدهند. بین هفته پانزدهم و شانزدهم یک دور از جام حذفی را برگزار می‌کنیم تا تیم‌ها بتوانند در جام حذفی از بازیکنان جدید خود استفاده کنند. هفته شانزدهم را پس از این دور جام حذفی انجام می‌دهیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد اینکه در نیم فصل دوم وقفه زیادی هم نخواهیم داشت، توضیح داد: با توجه به اینکه در روزهای نزدیک به سال نو به ویژه ایام ۲۶ و ۲۷ اسفند، پیک ترافیک، پروازها، اجاره هتل و ... را داریم، معمولا مسابقات را طبق روال هر سال تا آن زمان جلو می‌بریم. از روز اول فروردین روزهای فیفا شروع می‌شود و باید آن ۱۰ روز را به احترام تیم ملی و برنامه‌های فیفا، لیگ را تعطیل کنیم. بلافاصله پس از آن تاریخ یا شاید پس از تعطیلات نوروز، لیگ را از سر می‌گیریم.

مهدی درباره زمان پایان لیگ و فینال جام حذفی، توضیح داد: امیدواریم در نیمه خرداد یا یک هفته کمتر یا بیشتر لیگ را به سرانجام برسانیم.

وی درمورد آخرین تحولات مربوط به دربی پایتخت که قرار است ۲۹ آذر برگزار شود، گفت: برای این بازی تغییر ساعت و تاریخ نداشتیم مگر اینکه تصمیم جدیدی اتخاذ شود اما فعلا تاریخ و ساعت قبلی به قوت خود باقی است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص شایعات مطرح شده مبنی بر مشکوک بودن خودش به کرونا، عنوان کرد: خیر. من کرونا نگرفته‌ام.

مهدی درمورد تلاش‌های باشگاه استقلال برای ورود تماشاگرانش به ورزشگاه آزادی برای بازی دربی، تاکید کرد: پیرو صحبت‌های فتح‌الله زاده دل ما هم می‌خواهد تماشاگران روی سکوها باشند اما تصمیمات مطابق خواسته مراجع نظارتی، ذی صلاح و وزارت کشور در هر استان اتخاذ می‌شود. استان‌ها مطابق شرایطی که دارند، درخصوص شرایط خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند و این تصمیم بر عهده شورای تامین استان‌ها است.

وی درباره اینکه آیا آخرین تصمیم برای تماشاگران در تهران، برگزاری بازی بدون تماشاگر است، پاسخ داد: با توجه به تغییر برخی از اعضای کادر شورای تامین تهران، دوشنبه یا سه‌شنبه این هفته جلسه‌ای با این عزیزان داریم و ان‌شاءالله به زودی در این رابطه تصمیم‌گیری خواهیم کرد. البته تاکنون تصمیم همان بدون تماشاگر بودن بازی است.

نظر شما