شناسهٔ خبر: 57564797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

وزیر کشور: نشر افکار شخصیت‌هایی چون علامه مصباح لازم است

صاحب‌خبر -

وزیر کشور گفت: نشر افکار شخصیت‌هایی چون علامه مصباح یزدی لازمه گام دوم انقلاب است.

به گزارش اعتدال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست مجریان دومین سالگرد ارتحال علامه آیت الله مصباح یزدی، با بیان این مطلب و با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از آیت الله مصباح که ایشان را مطهری زمان خواندند، اظهار کرد: در اوج تنازعات افکار مختلف در قبل و آستانه انقلاب، افکار شهید مطهری راهگشا بود.

وزیر کشور اضافه کرد: اگر افکار شهید مطهری در آن زمان نبود و جریان به حرکت درآمده را بر لب یک چشمه ناب وگوارا نمی نشاند، بسیاری از جوانان انقلاب را از دست می‌دادیم.

وحیدی ادامه داد: اگر فضای انقلابی و جهادی به تحکیم اعتقادات و باورها نینجامد، ممکن است در یک وضعیتی، دچار انحراف شوند، چنان‌که برخی به انحراف کشیده شدند.
وی اضافه کرد: غالب کسانی که منحرف شدند، پایه‌های قوی اعتقادی نداشتند. افراد دیگری هم بودند که دچار وسوسه‌های دیگری شدند.
وزیر کشور با بیان اینکه مسیر طولانی و دشورای در پیش داریم، خاطرنشان کرد: راه‌های زیادی در پیش است و رسیدن به نقطه اعتلا به سادگی ممکن نیست، رسیدن به عصر ظهور آمادگی می‌خواهد و امتحان‌ها باید داد. دکتر وحیدی عنوان کرد: در این امتحانات افرادی مردود می‌شوند و افرادی هم همچون شهید سلیمانی به درجات عالی دست می‌یابند.
وی افزود: در اوایل انقلاب که مباحث متعددی از سوی گروه‌ها مطرح می‌شد، علامه مصباح از جمله کسانی بود که در مناظرات تلویزیونی روشنگری می‌کرد.
وزیر کشور یادآور شد: علامه مصباح در جامعه آنگونه که باید شناسانده نشد و همچون شهید بهشتی مظلوم واقع شد و نگذاشتند همه از فضایل ایشان بهره‌مند شوند.
وحیدی با مهم دانستن برگزاری بزرگداشت علامه مصباح و نشر افکار ایشان، اظهار کرد: اگر منابع هویتی از بین بروند، انسان‌ها در بی هویتی دست به هر کاری می زنند.هتاکی‌های اخیر به این دلیل است که هویتشان از دست رفته است.
وی تاکید کرد: اعتقادات می‌تواند این هویت را تثبیت و حفظ کند. اگر این اعتقادات با محبت اهل بیت(ع) همراه شود، معجزه خواهد کرد.تنها راه مبارزه با وسوسه های گسترده دنیای مدرن و البته جاهل، همین است.
وزیر کشور با اشاره به فعالیت معاندان انقلاب در فضای مجازی تصریح کرد: راهی جز مصون سازی نداریم. البته به این معنا نیست که راه آنها را باز بگذاریم بلکه باید با شدت مقابله کنیم.
وحیدی اظهار کرد: ما باید نسل جوان را برای گام دوم انقلاب آماده کنیم و لازمه آن، زنده نگهداشتن افکار شخصیت‌هایی چون علامه مصباح است.

انتهای پیام

نظر شما