شناسهٔ خبر: 57564203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

عقب‌نشینی نماینده تندرو مجلس: حساب‌ بدحجاب‌ها مسدود نمی‌شود

یک نماینده مجلس که پیش از این خبر از مسدود شدن حساب زنان بدحجاب داده بود، حرف خود را پس گرفت و گفت: در خصوص عفاف و حجاب خلا قانونی نداریم و هیچ‌گونه تغییری در این قانون ایجاد نشده است.

صاحب‌خبر -

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به مساله قانون عفاف و حجاب در کشورمان پرداخت و اظهار کرد: بعد از اغتشاشاتی که در کشور رخ داد برخی اغتشاشگران اعلام کردند در صورتی عقب‌نشینی می‌کنند که جمهوری اسلامی از قانون عفاف و حجاب کوتاه بیاید.

به گزارش فارس، بخش هایی از گفت و گوی جلالی را در ادامه می‌خوانید:

  • رعایت حجاب در شرع، عرف و اخلاق یک اصل بوده و مهم‌تر از همه قانون است.
  • جمهوری اسلامی در مقابل قانون‌شکنی کوتاه نمی‌آید و در این مدت هزینه‌هایی هم پرداخت کرده است،  اما اغتشاشگران زمانی که دیدند نتیجه نمی‌گیرند به دستور خارج‌نشینان اقدام به قانون‌شکنی و کشف حجاب کردند.
  • در دنیا قانون‌شکنی قابل تحمل نیست، به‌طور مثال در غرب اگر زباله از خودرو بیرون انداخته شود راننده خودرو مشمول جریمه می‌شود، بنابراین قانون‌شکنی هزینه دارد و در کشور ما هم قانون محترم است و اگر قانون نباشد هرج و مرج ایجاد می‌شود.
  • ما در خصوص عفاف و حجاب خلا قانونی نداریم و هیچ‌گونه تغییری در این قانون ایجاد نشده، ممکن است روش اجرای آن تغییر کند زمانی با گشت ارشاد، زمانی توسط پلیس امنیت اخلاقی و گاهی ممکن است با ارشاد، مباحث معرفتی و شناختی اجرا شود و دست مجری قانون است. اینکه گفته می‌شود حساب افراد مسدود می‌شود هیچ طرحی  بر مسدودشدن حساب‌ها نیست و کسی هم چنین موردی را پیشنهاد نداده است.
  • قانون عفاف و حجاب اجرا می‌شود و مجلس هم بر این قانون نظارت می‌کند. نمی‌توانیم نسبت به این هنجارشکنی و رهاشدگی در کشور بی‌تفاوت باشیم.

نظر شما