شناسهٔ خبر: 57563250 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صادقی:

علم حضرت زهرا (س) همان دانش پیامبر اکرم (ص) بود

یک کارشناس مذهبی گفت: علم حضرت فاطمه زهرا (س) همان دانشی بود که در پیامبر اکرم (ص) وجود داشت.

صاحب‌خبر -

علی صادقی، کارشناس مذهبی به مناسبت ایام شهادت بانوی اول اسلام گفت: علیرغم تمام زیبایی‌های دین اسلام، در حال حاضر متاسفانه تبلیغات بسیار بدی درباره مسلمانان و امام زمان (عج) می‌شود؛ امام زمان (عج) با آن مقامی‌که دارد قرار است تا دنیا را پر از عدالت کند. متاسفانه در رسانه‌های دشمن امام زمان (عج) به عنوان فردی نمایش داده می‌شود که قرار است خرابی به بار بیاورد و همه افراد نیز مجبور هستند تا به اسلام روی بیاورند، این در حالی است که امام زمان (عج) فرموده که من در دختر پیغمبر (ص) الگوی بسیار زیبایی می‌بینم.

صادقی ادامه داد: به دنبال این مسئله باید الگوی رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی کنیم تا بفهمیم امام زمان (عج) چگونه رفتاری دارد. امام حسن (ع) در احادیث گفته‌اند که فاطمه زهرا (س) در نماز شب خود تمامی همسایه‌ها را دعا می‌کردند پیش از آن که برای خانواده خود دعا کنند. ایشان همچنین همواره به هر قشر نیازمندی با هر باوری و دینی کمک می‌کردند.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) پس از پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) بیشترین میزان عبادت را انجام می‌دادند. در مسائل اجتماعی نیز حضرت فاطمه زهرا (ع) همواره فریاد حق طلبی را به گوش دیگران رسانده‌اند به طوری که این میراث رفتاری در دخترشان حضرت زینب (س) نیز وجود داشت و ایشان در واقعه کربلا همانند مادرشان فریاد حق‌خواهی را به گوش دیگران رساندند.

او اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) فرموده‌اند هر فردی که خالص‌ترین اعمال و عبادت‌هایش را به سوی خداوند بفرستد، پروردگار بهترین مقدراتش را برای او ارسال می‌کند. اگر ما رابطه خود را با خداوند اصلاح کنیم پروردگار رابطه او با مردم را اصلاح می‌کند. ما اگر خود را برای بهتر شدن تغییر دهیم، خداوند نیز محیط زندگی‌مان را برای بهتر شدن تغییر می‌دهد.

صادقی گفت: تنها افرادی می‌توانند عاقبت به خیر شوند که دین را کامل با خود همراه داشته باشند و دین‌شان آسیب نبیند؛ در زندگی موفقیت‌ها بیشتر از درد‌ها و رنج‌ها می‌توانند افراد را تغییر دهند و آن‌ها را از دین‌شان دور کنند. مسلمانان به طور طبیعی وقتی گرفتار می‌شنود بیشتر به سمت خداوند می‌روند، اما انسان زمانی که از نعمتی برخوردار می‌شود، کمتر به این فکر می‌کنند که اشتباهی در زندگی کرده است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) زمانی که در دفاع از حضرت علی (ع) خطبه خواندند بزرگان حاضر در مجلس بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند؛ بزرگان اسلام این خطبه را با خطبه‌های حضرت امیرالمومنین (ع) مقایسه می‌کنند، علم حضرت فاطمه زهرا (س) همان دانشی بود که در پیامبر اکرم (ص) وجود داشت.

نظر شما