شناسهٔ خبر: 57563046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر کشور: نشر افکار شخصیت‌هایی چون علامه مصباح لازم است

وزیر کشور گفت: نشر افکار شخصیت‌هایی چون علامه مصباح یزدی لازمه گام دوم انقلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست مجریان دومین سالگرد ارتحال علامه آیت الله مصباح یزدی، با بیان این مطلب و با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از آیت الله مصباح که ایشان را مطهری زمان خواندند، اظهار کرد: در اوج تنازعات افکار مختلف در قبل و آستانه انقلاب، افکار شهید مطهری راهگشا بود.

وزیر کشور اضافه کرد: اگر افکار شهید مطهری در آن زمان نبود و جریان به حرکت درآمده را بر لب یک چشمه ناب وگوارا نمی نشاند، بسیاری از  جوانان انقلاب را از دست می‌دادیم.

وحیدی ادامه داد: اگر فضای انقلابی و جهادی به تحکیم اعتقادات و باورها نینجامد، ممکن است در یک وضعیتی، دچار انحراف شوند، چنان‌که برخی به انحراف کشیده شدند.
وی اضافه کرد: غالب کسانی که منحرف شدند، پایه‌های قوی اعتقادی نداشتند. افراد دیگری هم بودند که دچار وسوسه‌های دیگری شدند.
وزیر کشور با بیان اینکه مسیر طولانی و دشورای در پیش داریم، خاطرنشان کرد: راه‌های زیادی در پیش است و رسیدن به نقطه اعتلا به سادگی ممکن نیست، رسیدن به عصر ظهور آمادگی می‌خواهد و امتحان‌ها باید داد. دکتر وحیدی عنوان کرد: در این امتحانات افرادی مردود می‌شوند و افرادی هم همچون شهید سلیمانی به درجات عالی دست می‌یابند.
وی افزود: در اوایل انقلاب که مباحث متعددی از سوی گروه‌ها مطرح می‌شد، علامه مصباح از جمله کسانی بود که در مناظرات تلویزیونی روشنگری می‌کرد.
وزیر کشور یادآور شد: علامه مصباح در جامعه آنگونه که باید شناسانده نشد و همچون شهید بهشتی مظلوم واقع شد و نگذاشتند همه از فضایل ایشان بهره‌مند شوند.
وحیدی با مهم دانستن برگزاری بزرگداشت علامه مصباح و نشر افکار ایشان، اظهار کرد: اگر منابع هویتی از بین بروند، انسان‌ها در بی هویتی دست به هر کاری می زنند.هتاکی‌های اخیر به این دلیل است که هویتشان از دست رفته است.
وی تاکید کرد: اعتقادات می‌تواند این هویت را تثبیت و حفظ کند. اگر این اعتقادات با محبت اهل بیت(ع) همراه شود، معجزه خواهد کرد.تنها راه مبارزه با وسوسه های گسترده دنیای مدرن و البته جاهل، همین است. 
وزیر کشور با اشاره به فعالیت معاندان انقلاب در فضای مجازی تصریح کرد: راهی جز مصون سازی نداریم. البته به این معنا نیست که راه آنها را باز بگذاریم بلکه باید با شدت مقابله کنیم.
 وحیدی اظهار کرد: ما باید نسل جوان را برای گام دوم انقلاب آماده کنیم و لازمه آن، زنده نگهداشتن افکار شخصیت‌هایی چون علامه مصباح است.

انتهای پیام

نظر شما